Teste

A Se eXperimenta cu incredere – Mitsubishi ASX

De 8 decembrie 2010No Comments

Stiintele exacte au fost dintotdeauna o specialitate a japonezilor, fapt ce explica in mod evident competitivitatea autoturismelor nipone pe orice piata auto matura. Mitsubishi a ales ca strategie de atacare, in premiera a segmentului crossover-elor, imprumutarea de elemente de la trei modele de succes in Europa.

Astfel, combinaţia dintre agilitatea unui Lancer, eficienţa unui Colt şi performanţele off-road ale unui Pajero s-au materializat în noul ASX, un crossover compact adaptat integral cerinţelor pieţei europene. Există un adevărat curent dezvoltat în ultimii ani pe tema crossover-elor. S-au făcut studii întregi care au justificat existenţa acestui nou segment. Şi concluziile au fost cât se poate de constructive. Peste 60% din timp majoritatea europenilor circulă neînsoţiţi în maşină. Puţini dintre ei ies măcar o dată pe lună pe drumuri relativ dificile, unde un sedan cu gardă joasă poate avea probleme. Astfel că nu se simte nevoia tracţiunii integrale permanente şi nici creşterea nejustificată în dimensiuni pentru majoritatea cazurilor.

Totodată, studiile au relevat grija tot mai crescută pentru protejarea mediului, dar şi a portofelului, prin consumuri scăzute de carburant. Aşadar, scăderea în dimensiuni, economisirea de carburant, posibilitatea de selectare între tracţiune faţă/integrală prin intermediul unui buton, necesităţile deplasării cu preponderenţă în trafic urban, au dat naştere acestui segment. 

http://www.youtube.com/watch?v=43rRs_5m6xI

După ce a analizat ani buni concurenţa, a excelat la capitolul performanţă pe şosea prin Lancer, la eficienţă la deplasarea în oraş prin Colt şi la abilităţi off-road prin Pajero, Mitsubishi a sintetizat valorile celor trei modele şi a atacat în forţă acest nou segment. Am ales ca etalon Pajero, deoarece Outlander împrumută 70% dintre componente cu ASX, iar rezonanţa numelui Pajero pentru piaţa românească reprezintă un adevărat plus de imagine şi pentru ASX.

Japonezii au intrat rar pe piaţă cu produse îndoielnice. Şi mai rar au ţintit primul loc în vreun segment fără a avea motive solide să revendice poziţia. Astfel că ASX face o impresie bună în primul rând prin capacitatea de a sintetiza valorile mărcii, dar şi prin tenacitatea şi siguranţa prin care atacă segmentul SUV-urilor compacte. Testul realizat cu noul ASX ne-a surprins plăcut nu atât prin performanţele rutiere remarcabile, cât mai ales prin decenţa cu care se face remarcată în categoria sa.

Modelul testat este echipat cu primul propulsor diesel produs în întregime de către Mitsubishi. Dacă celebrul diesel de 3,2 litri, prezent pe Pajero, este cu siguranţă supradimensionat pentru restul gamei nipone, soluţia a venit de la Volkswagen, care a vândut către Mitsubishi motoarele TDI de 140 CP. S-a renunţat şi la acestea, japonezii alegând în cele din urmă propulsorul diesel de 2,2 litri şi 156 CP, fabricat de grupul PSA în colaborare cu ei.

Necesitatea de a oferi în gamă un propulsor de cilindree mai mică a determinat, în cele din urmă, constructorul nipon să treacă la dezvoltarea proprie de motoare diesel. Primul rezultat, un motor diesel 1.8 Di-D de 150 CP cu tehnologie ClearTEC şi un comportament remarcabil comparativ cu concurenţa. Liniaritatea livrării cuplului de 300 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm, alături de rafinamentul cutiei de viteze, permit un comportament dinamic, fapt relevat şi de disponibilitatea puterii maxime la 4.000 rpm. Singurul reproş adus propulsorului este lipsa de cuplu de până în 2.000 rpm, ce poate da o senzaţie neplacută la manevrele agile din trafic, când se rulează subturat.

Abordarea unui stil de condus dinamic nu lasă semne vizibile asupra consumului de carburant, situat în jurul valorii medii de 7,8 litri/100 km, în cei 380 km de test. Un rol debordant în obţinerea acestei valori, având în vedere rularea cu preponderenţă în mediul urban, a fost al sistemului AutoStop&Go. Acesta opreşte motorul în momentul staţionării în coloană sau la semafor, acţionând pornirea la simpla apăsare a ambreiajului. Sistemul ASG poate fi decuplat cu uşurinţă prin intermediul butonului amplasat în stânga volanului, pentru cei care sunt deranjaţi de frecvenţa opririlor motorului în aglomeraţia urbană.

Trecerea de la tracţiunea faţă, standard pentru ASX, la tracţiunea integrală, disponibilă opţional, se face prin intermediul unui selector plasat langă schimbătorul de viteze. Diferenţa de consum nu este notabilă, singurul aspect modificat fiind comportamentul rutier specific unui 4×4. Recomandarea noastră ar fi sa optaţi pentru echiparea cu tracţiune integrală, chiar şi doar pentru cele trei luni de iarnă plină, sau pentru cele câteva tentative de ieşire pe drumuri relativ dificile. Diferenţa de preţ se merită datorită comportamentului mai mult decât decent pe aceste suprafeţe, dar şi a posibilităţii decuplării sistemului la rularea în oraş.

Echiparea InStyle a modelului de test vine să confirme încă o dată ambiţia cu care ASX ţinteşte supremaţia în segmentul crossover-elor. Sistemul de navigaţie, climatizarea automată, farurile cu xenon, trapa panoramică, scaunele din piele cu acţionare electrică, comenzile pe volan, sistemul audio de înaltă fidelitate Rockford-Fosgate, dar şi calitatea materialelor utilizate fac din ASX o alegere inteligentă, ce satisface pe deplin exigenţele clientului roman din acest segment.

 

În echiparea de bază Inform, cu propulsorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP, noul Mitsubishi ASX costă 16.662 de euro cu TVA inclus. Versiunea de top, InStyle, testată de noi, are un preţ de 29.166 de euro cu TVA inclus. ASX poate fi achiziţionat până la finalizarea programului REMAT cu 3 cupoane şi garanţie de 24 de luni sau 100.000 km. Merită experimentat, pentru că este o materializare corectă a celebrei sintagme artă şi ”precizie japoneză”, dozată în limitele unui preţ decent.

Share

Leave a Reply

twelve + twelve =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373