Nu se poate sa nu fi observat droaia de masinute cu antene si girofat care merg cu 20 km/h pe autostrada A3. Sunt de la firma de paza care se ocupa cu securitatea autostrazii, sau cel putin aceasta exte explicatia pe care am primit-o de la un astfel de echipaj. Evenimentul a avut loc cand am fost nevoit sa opresc pe A3, nu pe banda de urgenta ci pe una dintre bretelele care sunt atat de pitoresc blocate cu o dala de beton.
Faptul ca o masina de paza s-a oprit in dreptul meu la nici cinci minute nu mi s-a parut anormal. Era insa pe sensul gresit, iar felul in care “functionarul public” si-a pus viata in pericol traversand autostrada doar ca sa-mi aminteasca faptul ca nu am voie sa stationez acolo m-a impresionat.
Dealtfel toata miscarea de forte (de ordine) este impresionanta si s-a intetit in ultima vreme, cand aproape toti cei care nu vor neaparat dar trebuie sa opreasca undeva in cei aproape 60 km de autostrada sunt “vanati” pentru siguranta lor. Sa inteleg ca este o mare diferenta intre a stationa pe banda de urgenta si a merge cu 20 km/h.
Din graba de a-si mai trece inca o autostrada in palmares, guvernanti (nu intram in detalii) au “uitat” de parcari, bretele sau benzinarii. Adica este ca liftul dintr-o cladire de zece etaje care opreste doar la parter, la cinci si la zece. Pentru cata lume credeti ca este util? Cam 20%, exact ca si in cazul autostrazii.
Portiunea de autostrada cu trei benzi este un mister pentru multi. Lumea se fereste de ea si parca nimeni nu stie exact cum se foloseste. A treia banda e de fapt prima! E foarte simplu, insa cei care au tendinta sa faca stanga in sensul giratoriu merg mai mereu pe mijloc.