Stiri

A treia generatie BMW X1 introduce o versiune full electrica

De 3 iunie 2022iunie 6th, 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Cel mai mic SUV al gamei BMW devine si cel mai mic model electric al marcii, avand in vedere ca i3 si-a incetat productia. X1 ajunge la a treia generatie si preia platforma FAAR, folosita de noul Seria 2 Active Tourer, aducand initial la lansarea din octombrie doua motoare cu benzina (sDrive18i – 156 CP, xDrive23i – 218 CP) si doua turbodiesel (sDrive18d – 150 CP, xDrive23d – 211 CP).

Toate versiunile vin echipate standard cu transmisie Steptronic cu doua ambreiaje si sapte trepte, cu tractiune fata sau integrala. Vor urma si versiuni PHEV plus alte doua variante alimentate conventional, cu tehnologie mild-hybrid 48V.

Insa cel mai asteptat este iX1, prima masina electrica cu tractiune integrala introdusa de brand in segmentul compact premium. Propune o autonomie de 413 – 438 km, obtinuti din bateria de 64,7 kWh, in vreme ce sistemul de tractiune include cate un motor electric pe fiecare punte, cu valori totale de 313 CP si 494 Nm. 

Noua gama X1 preia multe dintre elemente de design exterioare intalnite pe Seria 2 Active Tourer, cu manere usilor ingropate in portiere, faruri LED subtiri si grila BMW destul de mare, aproape patrata. Farurile LED adaptive cu faza lunga cu functie matrix, semnalizatoarele pulsatorii si distributia variabila a luminii, plus jantele de 20 de inci – in premiera – sunt disponibile optional.

In habitaclu schimbarea este mult mai drastica, cu noua plansa de bord curbata, formata din doua ecrane de 10,25 inci (in spatele volanului) si 10,7 inci (central). De asmenea, pe noul X1 nu vom mai regasi levierul clasic al schimbatorului de viteze si nici legendarul buton rotativ al sistemului iDrive.Toate functiile sunt accesate acum tactil, BMW Live Cockpit Plus, bazat pe cel mai nou sistem de operare, BMW 8, fiind disponibil standard.

Noua generatie este putin mai mare decat cea veche, cu o lungime de 4.500 mm si un ampatament de 2.792 mm (+ 22 mm). Au fost adaugati 35 de litri la volumul portbagajului (acum 540 litri), bancheta culisabila fiind echipament optional pentru versiunile termice.

Din echiparea standard fac parte sistemul de navigatie BMW Maps, volan sport din piele, climatizarea automata inteligenta in doua zone, senzor de ploaie cu activare automata a farurilor, patru porturi USB-C, doua prize 12V, jante de 17 inci si un numar mult mai mare de sisteme de asistare a condusului in comparatie cu modelul anterior, inclusiv sistem de control al patinarii rotilor fata (ARB, introdus prima data pe BMW i3s), cruise contro cu functie de franare si sistemul de avertizare in caz de coliziune frontala, care acum este capabil sa detecteze traficul care se apropie atunci cand virati la stanga (in tarile in care automobilele circula pe dreapta) si pietonii si biciclistii cand virati la dreapta.

Optional sunt disponibile asistentul de control al directiei si al benzii, cruise-controlul activ cu functie Stop&Go, navigatie activa, BMW Head-Up Display, precum si functiile Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder si Remote Theft Recorder.

Cei care doresc un caracter sportiv mai pregnant pot plati pentru suspensia M adaptiva, ce ofera amortizare selectiva in functie de cursa (prezentate prima data la BMW seria 3), directie sport cu raspuns mai direct si scade cu 15  milimetri garda la sol. BMW Digital Key Plus, functionalitatea BMW iD si integrarea smartphone-ului folosind atat Apple CarPlay®, cat si Android auto™ sunt disponibile si ele la noul BMW X1.

Acesta va fi construit la uzina BMW Group din Regensburg, unde modelele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid si propulsie electrica vor iesi in premiera de pe o singura linie de asamblare.

MW
Share