Saloanele auto internationale inseamna bani cheltuiti pentru producatorii auto. Expunerea adusa in schimbul acestor sume nu mai este la inaltimea de alta data, odata cu dezvoltarea internetului. Pe vremuri, salonul auto reprezenta locul in care apareau noile modele de automobile, reprezentau primul contact intre masina si om.
Astazi, mediul online face posibil un nou tip de interactiune vizuala cu produsul iar elementul surpriza aproape ca a fost eliminat. Drept urmare, producatori majori precum Ford, Volvo sau Rolls-Royce au anuntat ca nu vor participa anul acesta la Salonul Auto de la Paris, cel mai important eveniment auto al anului. Cele trei marci auto considera ca in epoca digitala, participarea la un salon auto este depasita si presupune cheltuieli majore care pot fi directionate catre marketingul online.
Un stand auto al unui mare producator ajunge si la costuri de cateva milioane de euro, motiv pentru care Andy Palmer, CEO-ul Aston Martin, spune ca nu e nevoie sa cheltuiesti atatia bani pentru a avea vizibilitate. Drept urmare, nici Aston Martin nu va fi prezent la Paris.
Printre absentele de marca se mai numara Lamborghini. Pana si Grupul VW anunta ca a renuntat la traditional sau eveniment din seara premergatoare salonului auto, unde isi expunea in premiera mondiala toate noutatile pregatite pentru salon.