Constructorul britanic AC va lansa anul viitor o versiune Cobra ce respcta cu strictete designul modelului Mk4 lansat in 1980, sub a carui caroserie vom gasi tehnologie de ultima generatie.
Ajuns celebru in lumea intreaga dupa ce Carol Shelby a montat sub capota sa un motor V8 Ford, AC Cobra reprezinta esenta automobilului sport britanic, fiind si cel mai scump model de colectie, primul exemplar AC Cobra, ce a fost ansat in 1962, fiind vandut la licitatie pentru 11,6 milioane de euro.
AC Cars a pus la punc un model Cobra ce va fi construit in serie, folosid planurile originale ale modelului Mk4, pentru propulsie fiind ales un V8 de 6,2 litri de provenienta GM. Stim ca ar fi fost ideal ca motorul sa fie produs de Ford, dar cu siguranta va conta mai putin cand strunim 550 CP, cat furnizeaza modelul supraalimentat. Daca pare „periculos” de multa putere pentru un roadster ce cantareste aproximativ o tona, atunci optati mai bine pentru versiunea aspirata de 440 CP, sau asteptai versiunea mai „civilizat”, pe care AC spera sa o lanseze pe piata pana la sfarsitul anului viitor. Productia va demara in curand, urmand ca primele masini, pentru care proprietarii au platit in jur de 100.000 de euro, sa fie livrate la sfarsitul lunii februarie sau incepului lui martie, anul viitor.
Pe langa productia noului model, AC Cars construieste la comanda orice model Cobra clasic, 100% original, insa pentru astfel de „pretentii” pretul este de cel putin 565.000 de euro.