
“Ca urmare a standardelor cu privire la nivelul emisiilor in Europa, cresterea taxelor pentru nivelul CO2 si costurile de dezvoltare pentru o versiune RS cu motorizare hibrida, coroborat cu volumul relativ mic al acestei versiuni, nu planuim o alta varianta RS pentru Focus”, se arata intr-o declaratie a companiei. De aici aflam si faptul ca, probabil, in prima faza a unui eventual proiect RS, se luase in calcul o versiune hibrid. Astfel, cea mai puternica versiune din gama Focus va ramane ST-ul, care are 280 CP.
Cele trei generatii anterioare Focus au avut in gama o versiune RS: primul Focus RS a folosit un motor de 2 litri turbo si tractiune fata. La a doua generatia s-a trecut la un motor cu cinci cilindri, pastrand doar puntea frontala motoare, pentru ca precedentul Focus RS sa aibe tractiune integrala si un motor cu patru cilindri de 2.3 litri turbo, ce dezvolta 350 CP si atingea prima “suta in doar 4,7 secunde. Performante dintr-o alta liga comparativ cu actualul Focus ST…