Teste

Affaires de famille – Citroen C5 Tourer

De 8 iulie 2011No Comments

Esti un familist convins? Cauti un model incapator, dar cu o linie dinamica? Pentru tine stilul, puterea de seductie, siguranta si armonia merg mana in mana cu inovatia? Mai are rost sa te intreb de putere, prestanta si rafinament? Cred ca nu, iar motivul pentru care toate aceste intrebari aluneca usor, catre un raspuns comun, este reprezentat de cel mai recent test-drive al echipei Voom.ro – de aceasta data, in compania lui Citroen C5 Tourer facelift.

Modelul francez, in versiunea de caroserie “imi iubesc familia”, este disponibil pe piata de ceva timp, insa motivul acestui test-drive il constituie lansarea versiunii facelift pentru anul in curs.

Aceasta aduce o serie de modificari la exterior: pozitii cu tehnologie LED, stopuri retusate si sistem “eTouch Emergency and Assistance System” – adica prietenul dumneavoastra cel mai bun – care foloseste coordonatele GPS, si tehnologia GSM, pentru a va ajuta in situatiile neplacute in care ati suferit un accident sau va confruntati cu o problema tehnica.

Design

Chiar daca vorbim despre o masina mare (L/l/h: 4,8 m/1,8 m/1,5 m), parca desenata special pentru clientul ce nu se poate desparti de sufrageria sa, nu poti ramane indiferent cand privesti un C5 Tourer. Cu atat mai putin dupa ce ii receptionezi notele de rafinament si de dinamism.

Nu ai voie sa treci cu vederea designul original al break-ului, cu linii moderne si nenumarate detalii sofisticate la nivelul elementelor de caroserie. In cazul acesta nici problemele de vedere nu reprezinta o scuza buna.

Pentru individualizare, designerii au mizat pe o caroserie conturata cu linii fluide, spoilere robuste, blocuri optice parca interminabile si pasaje de aripi pronuntate. Iar pentru un plus de stil, au adaugat elemente cromate, cu bun gust, la nivelul bandourilor, al manerelor si al ramelor inferioare ale geamurilor. Si urmand aceasta reteta, s-au ales cu o masina ce se bucura de o imagine impunatoare, stabilita de ampatamentul si ecartamentul mari, precum si de dimensiunile sale generoase.

Interior

In nota specifica Citroen, interiorul noului C5 Tourer reprezinta o opera desavarsita inchinata calitatii. Spre deliciul carcotasilor, amintim de sumedenia de butoane – si ce daca, noua ne plac butoanele… Dar daca ignoram acest detaliu realizam ca analizam un interior gandit cu foarte mult bun gust, ale carui materiale utilizate si finisaje nu lasa loc de reprosuri.

Versiunea testata – 2.0 HDi 160 CP Exclusive – dispune de un habitaclu armonios si practic, indivadat de lumina gratie plafonului panoramic. In opinia noastra, acesta optionala constituie piesa de rezistenta – una pe care cu greu ne-o putem imagina lipsind.

Interiorul lui C5 acomodeaza fara probleme o familie formata cu patru membri, cu tot cu bagajele aferente, pentru ca portbagajul are un volum de 533 de litri, extensibil pana la nivelul de “magazie”, prin rabatarea banchetei.

Si in cazul acestei variante revizuite intalnim volanul cu centru fix, solutie pantentata de constructorul francez, dar care uneori risca sa devina enervanta din cauza sumedeniei de butoane.

Consola centrala este dominata de afisajul LCD de calitate (in care poti distinge cate ceva chiar si in bataia directa a soarelui) si este completata de un panou de comanda ce a primit cateva elemente de stil, sub forma unor insertii cromate. Aceasta zona, frumos cosmetizata, permite reglarea climatizarii, a sistemului audio, a navigatiei, precum si setarea functiei Bluetooth.

Scaunele aproape ca pot fi comparate cu niste fotolii si se califica pentru cele mai alese epitete in cazul unei persoane cu probleme in zona lombara, chiar daca nu stralucesc la capitolul suport lateral, atat de necesar atunci cand abordezi viraje. Ca sofer, nu-ti ramane decat sa te bucuri de reglajele electrice, functia de incalzire si, mai ales, cea de masaj – elemente ce asigura o calatorie confortabila indiferent de numarul de kilometri aflati pe ordinea de zi.

Performante si tehnologie

Inca din start trebuie sa intelegem ca Citroen nu si-a propus sa faca o declaratie in directia sportivitatii, ci sa ofere o solutie tehnica menita sa impresioneze, prin calitate si confort, chiar si cei mai exigenti clienti.

Familistul francez este animat de unitatea diesel de 2 litri HDi, ce dezvolta 163 de cai putere si un cuplu motor de 340 de Nm, disponibil la 2000 rpm. Reteta HDi, deja celebra, formeaza o pereche interesanta cu transmisia automata cu sase rapoarte. Aceasta din urma favorizeaza accelerari liniare si schimba treptele fara a ridica prea multe semne de intrebare. Este adevarat ca au existat si anumite situatii cand am luat-o prin surprindere la apasarea brusca a pedalei de acceleratie, iar motorul nu a raspuns in cel mai prompt mod. Insa, pentru a alimina acest inconvenient, exista posibilitatea selectarii modului “sport” al transmisiei.

Tourer-ul reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 10,2 secunde si poate atinge viteza maxima de 200 km/h, cifre mai mult decat multumitoare pentru un familist cumpatat. Trebuie mentionat ca break-ul francezilor se multumeste cu 10,4 l/100 km, intr-un regim urban de exploatare, si cu 7,5 litri/100 km in cazul in care este condus pe autostrada (chiar daca producatorul specifica urmatoarele date: “mixt 6,2, urban 8,2 , extraurban 5,1 l/100 km”).

Daca vorbim despre dinamica, acest break asigura confort si nu face vreun compromis, mai ales spre zona sportivitatii, ruliul fiind o problema sesizabila. La confortul calatoriei pune umarul suspensia adaptiva “Hydractive”, tehnologie ce apartine constructorului francez. Acest sistem face minuni pentru orice sofer (dar in special pentru cel din Romania) si asta pentru ca este ingenios si deosebit de confortabil pe majoritatea tipurilor de suprafete cu probleme. Spunem “majoritatea tipurilor de suprafete” pentru ca ne-am confruntat de doua ori cu situatia in care suspensia minune ne-a aruncat “ca din pod” pe anumite denivelari, semn ca inginerii marcii nu testeaza masinile pe minunatele strazi ale patriei noastre.

La capitolul siguranta C5 Tourer “defileaza” cu aceeasi mandrie tipica unui castigator a cinci stele la testele EuroNCAP. Iar motivele acestui rezultat stau in echiparea standard formata din ABS, EBD, ESP, ASR, centuri pretensionate si sase airbaguri.

Daca am tot batut atat moneda in directia confortului, C5 Tourer, in varianta Exclusive, nu avea cum sa vina dotat decat cu cele mai noi solutii tehnice. Pentru a evita sa lungim textul cu inca doua pagini mentionam doar ca noi am avut placerea de a actiona comenzile sistemului audio de inalta fidelitate, climatizarea bi-zonala, butoanele ce tin de portbagajul actionat electric si sistemul de masaj lombar al scaunului soferului, comenzile conexiunii Bluetooth sau setarile suspensiei Hydractive. Masina impresioneaza prin nivelul de echipare si ar deveni o adevarata tortura pentru cititori sa le trecem pe toate in revista, tot ce-i ramane proprietarului de facut este sa se inarmeze cu putina rabdare si sa-si gaseasca drumul printre zecile de butoane care domina interiorul.

Concluzie

Pretul C5-ului Tourer, in versiunea revizuita, pleaca de la 23.670 de euro cu TVA, un pic mai ridicat decat al concurentilor directi: Opel Insignia ST, Ford Mondeo Wagon sau Volkswagen Passat Variant.

 

Daca restrangem discutia strict la varianta de top testata de noi, C5 Tourer Exclusive, vorbim despre o factura de 34.570 de euro cu TVA. Da, aveti dreptate, pretul este o idee mai mare decat cel al variantelor high-end oferite de concurentii directi, insa trebuie sa tinem cont de faptul ca C5 Tourer ofera un nivel de echipare ce depaseste asteptarile in cazul unui break, iar noi plusam si spunem ca solutia francezilor, prin stil, prestanta si linie dinamica, poate fi privita drept sansa ideala de a te diferentia de ceilalti participanti la trafic – cel putin la cumparaturi si in calatoriile de vacanta. 

Share

Leave a Reply

one + nineteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373