Strategia de relansare a brandului Alfa Romeo este strans legata de implementarea unei noi platforme cu tractiune spate, conform informatiilor vehiculate in presa. Noua platforma modulara ar putea fi prezentata de Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler, in aprilie 2014.
Desi Alfa Romeo nu a dat niciun detaliu despre schimbarile care se pregatesc, surse apropiate companiei si furnizorilor au lasat sa se inteleaga ca brandul italian pregateste o multime de noi produse. Primul model cu tractiune spate ar putea fi sedanul de segment D – Giulia -, programat pentru 2015. Marca din Milano doreste sa atace segmentul de piata al sedanurilor cu inca un model care care va insemna renasterea lui 169.
La scurt timp dupa Giulia, succesorul lui 169 va fi practic versiunea Alfa Romeo a lui Maserati Ghibli, cele doua modele din cadrul grupului Fiat urmand sa imparta platforma. Noua platforma modulara le va permite italienilor sa lanseze si un coupe de dimensiuni medii, care sa atace segmentul lui BMW Seria 4.
Planurile Alfa Romeo nu se opresc aici. Maserati Granturismo ar putea servi pentru un coupe de mari dimensiuni care va intra pe piata in 2016. Programul de modele iconice va continua cu 4C Spider si noul model bazat pe Mazda MX-5 si construit impreuna cu japonezii.
Alfa Romeo doreste sa intre si pe segmentul SUV-urilor, unde expertiza adusa de marca americana Jeep poate ajuta considerabil. Planurile, asa cum sunt vehiculate ele, sustin ca vor exista doua SUV-uri: unul de dimensiuni medii si unul mare. Totul depinde si de soarta lui Maserati Levante, anuntat pentru 2015, pe platforma caruia se va aseza si viitorul SUV Alfa de mari dimensiuni. Vocile apropiate situatiei sustin ca ar fi vorba despre o distanta de 18 luni intre lansarea lui Levante si SUV-ul Alfa Romeo.
Trecerea la o gama completa de masini cu tractiune spate ar putea fi facuta in aproximativ 24 de luni, lucru care poate parea, la prima vedere, irealizabil avand in vedere modul in care au evoluat lucrurile pentru Alfa Romeo in ultimii ani.