Alianta dintre General Motors si Peugeot Citroen a parut sa fie condamnata de la inceput. Surse apropiate situatiei sustin ca intelegerea facuta intre cei doi giganti auto nu mai sta mult in picioare.
Pierderile masive inregistrate de cele doua companii pe piata europeana a fost argumentul care a stat la baza acestei aliante, insa intelegerea pe care PSA e pe cale sa o faca cu chinezii de la Dongfeng ar putea duce la terminarea situatiei de fapt.
Initial se afla in discutie dezvoltarea a 40 de modele intre Peugeot, Opel si Citroen, dar in cele din urma doar doua vor lua calea productiei: Opel Meriva si Citroen C4 Picasso. Pentru moment, GM si PSA vor mai colabora la nivel de furnizori, insa dezvoltarea in comun a modelelor Opel Corsa, Peugeot 208 si Citroen C3 nu se va mai intampla.
Se pare ca GM va dezvolta viitorul Opel Corsa independent, ceea ce anunta ca modelul german va iesi de sub platforma Gamma, imprumutata de la Fiat.
Daca Dongfeng va prelua 30% din actiunile PSA, nu se stie ce se va mai intampla cu alianta care-i leaga pe francezi de GM. Un lucru este clar: Dongfeng este marele rival al SAIC, principalul partener al GM pe piata chineza.