Schimbarea de statut pe care Mini a realizat-o in ultimii ani, de la producator al unui singur model, la jucator pe segmente noi, confera o serie de avantaje marcii si indeamna la competitivitate continua. Strategia Mini pe termen mediu si lung evidentiaza nevoia de noi modele si de ce nu, de creare a unor noi segmente de piata. Primul pas a fost facut cu noul Cooper, urmatorul cu Countryman, un SUV compact destinat luptei cu mult mai celebrii sai adversari din segmentul premium.
Countryman inglobeaza atat sarmul marcii dezvoltat in zeci de ani de celebritate Cooper, dar si arme de marketing moderne destinate ocuparii unei pozitii serioase in segmentul SUV-urilor compacte premium. Este remarcabil cum o marca de prestigiu cu zeci de ani de istorie reuseste sa isi fidelizeze clientii si sa transmita atat de bine atributele marcii unui numar mare de “muscati” de automobil. Am tot vorbit despre categoriile de clienti carora Countryman le-a starnit admiratia cat timp am avut masina in test. Consideram esential acest aspect avand in vedere ca nu vorbim despre un SUV oarecare, ci despre primul SUV produs de Mini. Incarcatura sentimentala transmisa de marca ne obliga la o astfel de abordare. Si nu ne plangem, ba dimpotriva, am fost chiar rasfatati cateva zile la bordul lui Countryman. Pentru ca e o masina dezirabila. E o masina dorita de o categorie aparte de clienti, pe care Mini i-a furat practic acum de la Audi, BMW sau Mercedes.
Si cand ai la indemana toate gadget-urile specifice Mini, un design cu tuse clasice, insa adaptat cerintelor generatiei iPhone si Blackberry, plus un propulsor turbo, de 1.6 litri si 184 CP, cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte si un sistem de tractiune integrala ALL4, parca totul devine mult mai interesant. Ai cuplul necesar aventurarii in depasiri in forta, ai increderea de a testa un teren dificil si ai tupeul de a fi remarcat in trafic pentru ca detii o masina cu adevarat speciala.
Propulsorul turbo pe benzina de 1.6 litri cu care vine echipata versiunea Countryman S pare a fi la prima vedere alegerea perfecta pentru acest model. E distractiv insa hai sa fim realisti si sa gandim pe termen mediu si lung. Testul nostru a relevat nevoia unui propulsor diesel, cuplat la o cutie automata. Recomandam aceasta combinatie pentru cei ce vor sa se bucure din plin de placerile masinii. Pentru amatorii de senzatii tari ce vor sa scoata maxim din propulsorul turbo, Mini Cooper S e cu siguranta alegerea perfecta.
Diferenta de 350 kg fata de Cooper, plus cele 4 persoane de la bord si greutatea unor bagaje, alaturi de tractiunea integrala isi lasa serios amprenta asupra consumului, ce creste simtitor in cazul abordarii unui stil de condus dinamic. Testul nostru de 3 zile, in regim mixt de exploatare, a dus la obtinerea unui consum de 12,6 litri/100 km. Si daca tot e destul de dificil sa te bucuri de propulsorul turbo, si rapoartele scurte ale cutiei manuale pot “ameti” cei 4 pasageri, cu un consum mult mai mare, de ce sa nu alegeti versiunea diesel cuplata la o cutie automata?
Sistemul de tractiune integrala ALL4 reprezinta o completare ideala a caracteristicilor masinii, fiind un factor de potentare a comportamentului dinamic. Plusul de siguranta dat pe suprafete alunecoase, combinat cu fermitatea suspensiei sport fac din tinuta de drum a lui Countryman un adevarat etalon in clasa sa. Un minus il acordam faptului ca suspensia poate deveni zgomotoasa la trecerea peste denivelari. Countryman se poate dovedi un excelent SUV de oras, insa pe drumuri denivelate, cu gropi, suspensia indeamna la reducerea simtitoare a vitezei. La aceasta rigiditate contribuie si cauciucurile run-flat cu jante pe 18 inch, ce pot fi comandate intr-o gama cromatica variata.
Modelul testat era echipat cu locuri individuale in spate, separarea fiind facuta de un cadrul special pe care optional se pot monta diferite accesorii menite sa usureze depozitarea diferitelor produse. Standard, Countryman vine echipat cu ABS, EBD, CBC, DSC, airbaguri fata, laterale si cortina. La interior notam aerul conditionat automat, radio CD, conexiune AUX si suporturi pentru pahare. Lista de optionale este lunga si include foarte multe modalitati de personalizare atat a interiorului, cat si a exteriorului. Gama Countryman porneste cu versiunea One dotata cu motorul de 1.6 litri aspirat natural de 98 CP, urmata de Cooper cu 122 CP si Cooper S, modelul testat, disponibil atat cu tractiune integrala, cat si exclusiv pe fata. Versiunile diesel sunt One D de 90 CP, Cooper D de 112 CP si Cooper D ALL4 cu 112 CP si tractiune integrala. Preturile pentru Countryman variaza intre 21.200 si 29.800 de euro fara TVA.
Verdict
In concluzie, recomandam acest model celor care vor sa iasa din tiparele unui SUV fad, ce te poate transporta in liniste de la punctul A la punctul B. E un Mini, si asta spune multe atat despre masina, cat si despre cel de la volan. E 4×4, fapt ce iti va permite sa o utilizezi fara probleme in orice conditii climatice. Si in final, e un Countryman S, fapt ce iti poate produce satisfactie cand lasi in urma la semafor destule hot-hatch-uri. We are ALL 4 Mini!