Noutatea majora a versiunii 8.0 a aplicatiei Android Auto, lansata in aceasta primavara la conferinta Google I/O 2022, o reprezinta fara indoiala functionalitatea split-screen, care permite, dupa cum ii spune si numele, afisarea simultana a mai multor ferestre contextuale pe ecranul tactil al masinii.
In functie de dimensiunile si orientarea ecranului (portrait sau landscape), noua aplicatie Android Auto va permite interactiunea simultana cu doua sau chiar trei aplicatii distincte, pe acelasi ecran. Pe langa informatiile de rutare ale aplicatiilor Waze sau Google Maps, utilizatorii vor putea sa interactioneze, din aceeasi fereastra, si cu aplicatii de streaming audio precum Spotify sau Youtube Music.
Noua generatie Apple CarPlay a fost regandita din temelii cu scopul de a se integra cat mai in profunzime cu vehiculul utilizatorului, cu scopul de a furniza continut relevant nu doar pentru ecranul sistemului de infotainment, ci si pentru toate celelalte ecrane de la bordul autovehiculului. astfel, utilizatorii vor avea parte de o experienta extrem de naturala, ergonomica si intuitiva.
De la sistemul audio si pana la sistemul de climatizare, absolut tot autovehiculul va putea fi controlat prin intermediul protocolului Apple CarPlay, care va afisa chiar si informatii legate de viteza de deplasare pe panoul de bord digital al masinii. Cu ocazia evenimentului de lansare, Apple a prezentat oficial si o lista cu producatorii auto care vor adopta acest nou protocol, ce va atinge un nivel de integrare fara precedent cu automobilul utilizatorului.
Printre acestia, se regasesc nume sonore, precum Land Rover, Mercedes-Benz (pozele de lansare faceau trimitere la noul sistem de infotainment MBUX Hyperscreen, prezent pe EV-urile EQS si EQE), Audi, Ford, Nissan, Honda, Volvo, Renault sau Porsche.