
Chiar dacă Transilvania Rally (20-21 iunie) a fost în majoritate un raliu pe asfalt, el a inclus şi secţiuni lungi şi provocatoare de macadam. Mai mult, vremea schimbătoare, când însorită, când ploioasă, a făcut ca alegerea anvelopelor să fie şi mai grea pentru echipaje. În aceste condiţii, Pirelli a fost opţiunea perfectă pentru mai multe echipaje de top, printre care şi Edwin Keleti, ocupantul poziţiei a doua în clasamentul general.
„Transilvania Rally a fost unul din cele mai dificile raliuri din România, din punct de vedere al aderenţei! Având în vedere că a trebuit să rulăm inclusiv pe macadam cu anvelope slick de asfalt, calitatea acestora trebuia să fie superlativă. Clasarea noastră pe locul 2 în clasamentul general şi implicit cel mai bine clasat echipaj românesc nu era posibilă fără aportul decisiv al anvelopelor de competiţie Pirelli!” – a declarat Edwin Keleti de la volanul Ford-ului Fiesta R5.
Piloţii Pirelli au punctat atât la capitolul aderenţă şi rezistenţă, cât şi la capitolul viteză şi tracţiune. Simone Tempestini a câştigat cu Pirelli trei din cele doisprezece probe speciale, terminând etapa de la Cluj pe locul patru, în timp ce Marco Tempestini a obţinut victoria pe încă o probă şi a încheiat competiţia pe locul şase la general.
“Experienţa mea pe asfalt este limitată cu noua maşină, dar mi-am propus să atac încă de la început. Au fost condiţii extrem de dificile, ceea ce a făcut ca alegerea pneurilor să fie foarte importantă. Şi de data aceasta încrederea mea în pneurile Pirelli a fost maximă şi am reuşit să câştig trei probe speciale. Pentru mine este important să ştiu că pot să controlez maşina în orice condiţii şi Pirelli îmi transmite această încredere.” – a declarat Simone Tempestini
“Alegerea pneurilor a fost factorul care a făcut diferenţa. Am fost de multe ori la limită pe o suprafaţă extrem de alunecoasă, dar niciodată peste această limită, şi asta şi cu ajutorul pneurilor Pirelli. Am câştigat o probă, speciala Floreşti, una foarte dificilă pentru că aderenţa a fost mică. A fost un raliu frumos în care am terminat în puncte, iar pneurile Pirelli au avut o contribuţie decisivă la acest lucru” – a adăugat Marco Tempestini
Alături de Edwin Keleti (Ford Fiesta R5), Simone Tempestini (Peugeot 207 S2000) şi Marco Tempestini (Peugeot 207 S2000), Sebastian Barbu a terminat şi el în puncte la Cluj, ocupând locul şapte, la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo X echipat cu Pirelli. Cel de al cincilea pilot Pirelli, Bogdan Marişca, a fost nevoit să abandoneze cursa în urma unei ieşiri în decor.
În calendarul Campionatului Naţional de Raliuri 2014 urmează Raliul Moldovei care va avea loc în perioada 25-26 iulie, în judeţul Bacău. Raliul Moldovei va fi cea de a cincea etapă din acest sezon, fiind cotată cu un coeficient de 1, şi se va desfăşura tot pe o suprafaţă mixtă – asalt şi macadam.
PIRELLI este furnizor oficial în Campionatul Mondial de Raliuri FIA, având totodată o participare îndelungată în Campionatul Naţional de Raliuri din România. COLINA MOTORSPORT este unic distribuitor în România al anvelopelor Pirelli de competiţie, cu o experienţă de peste 10 ani în industria motorsportului, oferind soluţii complete pentru maşinile de serie şi de competiţie.