Teste

Armonie in spatiu – Renault Fluence 2.0 CVT

De 8 decembrie 2010No Comments

Achizitionarea unui model de clasa mica cu asemenea performante, cele mai bune din clasa sa, la un pret mai mult decat avantajos pare optiunea ideala. De aceea, Clio RS este un etalon de performanta printre modelele sport derivate din modele traditionale. Divizia RenaultSport demonstreaza inca o data ca ca reflecta crema industriei auto frantuzesti, iar simplul fapt ca au creat un lider de clasa din Clio RS este cel mai bun exemplu in acest sens.

Un punct forte al modelului francez este pretul de 19.700 de euro cu TVA, extrem de avantajos pentru ceea ce ofera Renault Clio RS.Inlocuitorul sau, Renault Fluence, mai are mult pana sa ajunga la statutul de campion in vanzari, insa promite cel mai spatios interior si cel mai voluminos portbagaj din gama sa. In plus, noul model frantuzesc se poate lauda cu si cu o versiune care promoveaza o tehnologie de ultima generatie in lumea auto: transmisia CVT. Renault pune la dispozitia clientilor noua cutie cu 6 trepte CVT cuplata la un motor pe benzina natural aspirat de 2.0 litri si 140 de cai putere.

Renault ofera pentru noul Fluence cu CVT (Continuous Variable Transmission) un motor natural aspirat de 2.0 litri cu 140 de cai putere, disponibili la 6000 rpm. Ceea ce impresioneaza este cuplul maxim de 195 Nm, realizabil la 3750 rpm, cea mai avantajoasa oferta din clasa sa. Propulsorul francezilor nu are menirea de a impresiona, este un motor traditional, un motor care nu promite performante, insa care nici nu da dovada de un consum hilar. Vorbim, practic, de un propulsor cuminte, responsabil, dedicat mai ales soferilor cu familie, celor care impartasesc dorinta de a avea un automobil spatios, confortabil cu un spatiu mai mult decat generos pentru bagaje.

Renault Fluence trece cu brio clasa in ceea ce priveste confortul si spatiul generos pe care il ofera. Francezii au tinut sa apropie o motorizare pe benzina devenita traditionala pentru ei de o tehnologie noua, care are menirea de a spori confortul si linistea la volan. Daca propulsorul poate impresiona doar prin cuplul maxim, cel mai mare din clasa sa, noua transmisie CVT are menirea de a refuza iluzia dinamismului in timpul condusului si aduce cu o idee mai mult senzatia de liniaritate pe care Fluence o exprima. Noua cutie CVT poate fi manevrata manual, prin actionarea schimbatorului, pentru cei care doresc mai multa agresivitate din partea vehiculului. Ruland in varianta sa automata, cutia schimba cu o silentiozitate iesita din comun si multumeste fara masura pe cei care doresc o calatorie cat mai relexanta, insa poate oferi adevarate anxietati celor care doresc mai multa putere sub roata, determinati sa se joace cat mai mult la cursa pedalei de acceleratie.

CVT-ul are menirea de a schimba cu o finete desavarsita vitezele, schimbul brutal fiind interzis de tehnologia variatiei continue. Toata smecheria consta in faptul ca poti accelera fara sa apesi mai tare pedala de acceleratie, fara sa turezi motorul, ideal pentru iubitorii unui consum economic si pentru soferii cu adevarat linistiti. Pentru a incerca mai mult dinamica la volanul lui Renault Fluence 2.0 CVT, trebuie sa actionati manual schimbatorul, insa nu veti optine nici macar o licarire de sportivitate. Fluence 2.0 CVT este o masina destinata mediului familial, cu un motor suficient, si o cutie sa-i spunem silentioasa. Aceasta armonie a tacerii se poate regasi usor si in silentiozitatea de care da dovada motorul. La relanti ai impresia ca te afli la bordul unui hibrid, insa la turatii mai inalte, spre 5000 rpm, nivelul decibelilor creste semnificativ. CVT reprezinta o alternativa eficienta pentru cei care doresc sa treaca la o o masina cu transmisie automata, oferind mai putina bataie de cap in oras si o relaxare desavarsita la drum lung. Exista impresia ca tehnologia CVT va face minuni la capitolul consum, capcana in care am cazut si eu in momentul in care a venit vorba despre Fluence 2.0 CVT. A fost de ajuns sa observ cifrele oficiale ale consumului si sa iau contact cu cifrele reale pentru a scapa de aceasta impresie gresita. Renault anunta un consum urban de 10,5 litri si unul extra-urban de 6,2 litri la 100 km. Daca in oras nivelul consumului a scazut putin sub 12 litri la 100 km, in conditiile in care nu am testat capacitatile sportive ale modelului, in mediul extra-urban la o viteza constanta de 130 km/h, cu acul turometrului mentinut undeva la 3000  rpm cifrele consumului au inregistrat o medie de 9 litri la 100 km. In contextul in care nu te grabeste prea tare, pe un drum lin si la o viteza constanta de 110 km/h, cifrele consumului pot scadea pana la 7,5-8 litri la 100 km.

Noul Fluence nu poate emite mari pretentii in materie de performante, insa se inscrie intr-o normalitate cumsecade din acest punct de vedere. Timpul de accleratie de la 0 la 100 km/h este realizabil in 10,4 secunde, destul de bine pentru sedan de familie care are o viteza maxima de constructie de 195 km/h.  Renault a anunatat ca noul Fluence vine cu o suspensie setata special pentru drumurile din Europa de Est. Renault a implementat pe Fluence suspensia de pe Megane hatcback insa a prevazut-o cu arcuri si armotizoare mai moi. Cu alte cuvinte a sporit confortul, care devine mai mult decat apreciabil la drum lung, insa a sacrificat comportamentul pe viraje. Caracterul subviratoriu si ruliul prelungit te poate pune in dificultate in momentul in care fortezi nota, insa un stil de pilotaj relaxat iti aduce mai multa satisfactie. La acest aspect, Fluence cu transmisie CVT este o adevarata incantare, un model menit sa nu solicite prea mult soferul si sa-i ofere placerea de-asi purta familia intr-o liniste si cu sentimentul unei sigurante desavarsite. Cu toate acestea, Fluence poate oferi si momente de plictiseala, pentru cei care grija unei familii nu reprezinta o posibilitate, pentru cei care doresc sa se bucure de adrenalina pe care ti-o poate oferi o masina.

Designul lui Fluence nu poate fi departe de insemnatatea numelui sau. Renault a preluat filosofia de design de pe Laguna si Megane, insa a convertit-o catre o directie mai lina, mai eleganta. Ideea de cursivitate, de fluiditate este descrisa perfect prin liniile care contueraza stilul modelului francez. Cu o parte frontala care aminteste de Renault mai mult prin sigla decat prin elementele care o compun, cu liniile armonioase ale partilor laterale care conduc la ideea de model elegant si cu spatele masiv, care ascunde un portbagaj gigant dar care impresioneaza prin stopurile de lumini arcuite catre aripile spate. Micutul eleron care se desprinde din usa portbagajului si evacuarea cromata sunt elementele suplimentare care tin loc de semnatura pentru designul versiunii 2.0 CVT.

Interiorul noului sedan Fluence este campionul clasei sale prin spatiul imens pe care il ofera. Cu un ampatament de 2.700 mm, lucrurile nu puteau sta altfel pentru Fluence, care ofera spatiu suficient pentru genunchi si spatiu mai mult decat necesar pentru sezut sau pe verticala. Din acest punct de vedere francezii s-au dovedit a fi adevarati maiestri si au creat un habitaclu genial. Portbagajul de 530 de litri ne aduce aminte ca vorbim despre o masina destinata familiilor numeroase, insa absenta unor spatii de depozitare suplimentare, in afara buzunarelor laterale si a suporturilor de pahare de pe consola centrala, reprezinta un minus evident. Chiar si in aceste conditii, nu putem ramane critici in contextul in care Fluence beneficiaza de o cotiera masiva si un torpedeou gigant. Asa cum era de asteptat la o masina pe care Renault o inchina clasei business, calitatea materialelor sunt impresionante, cel putin pentru nivelul de pret. Tapiteria de calitate si materialul placut la atingere de pe bord precum si insertia din imitatie de lemn ofera senzatia unui habitaclu decorat si cu elemente care depasesc nivelul fostului Megane sedan. Renault Fluence 2.0 CVT dispune de functii multimedia de ultima generatie si este prevazut cu 6 airbag-uri. Nivelul de siguranta existent pe Megane a fost importat si pe noul Fluence, care insa nu dispune in varianta standard de ESP. Noul Fluence 2.0 CVT beneficiaza doar de nivelul de echipare Dynamic, care prezinta perdelute pentru usile din spate si luneta.

Verdict

Renault Fluence 2.0 CVT este un model de familie, care se remarca prin siguranta proverbiala a constructorului francez. Fara sa impresioneze prin performantele sale, Fluence 2.0 CVT pare o masina destinata celor care doresc confort si spatiu. De fapt, cuvantul de ordine al lui Fluence este spatiul, oferit la un nivel mai mult decat ridicat atat pentru pasagerii din fata cat si pentru cei din spate. Portbagajul imens pare a fi punctul forte, motivul pentru care doresti cu adevarat sa-ti alegi Fluence din clasa sedanurilor compacte. Renault ofera noul Fluence 2.0 CVT, o tehnologie de ultima generatie pentru transmisiile auto, la un pret de 18.600 de euro cu TVA inclus in Romania, un pret corect avand in vedere gradul ridicat al dotarilor de la interior, tehnologia inovatoare CVT si motorul cu 140 de cai putere. 

Share

Leave a Reply

twelve − 11 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373