Teste

Arome orientale – Test Hyundai iX35 2.0 CRDi

De 4 decembrie 2013No Comments

Succesul actual al constructorului Hyundai are la baza modelele SantaFe si Tucson, care aduceau pe piata, la vremea lor, preturi imbatabile pentru segmentul SUV.

Evolutia rapida a modelelor coreene din ultimii ani a facut ca noua generatie de SUV-uri sa fie mult mai evoluate ca design si finisari, dar si pretul a ajuns aproape de cel al modelelor europene.

 iXx35 este cel mai mic SUV din gama, dar Hyundai a avut grija sa-l echipeze corespunzator pentru a deveni o optiune interesanta pentru cei care cauta un automobil din acest segment.

Design – Confort

Accentele asiatice din designul lui iX35 adauga exclusivitatea necesara ca modelul celor de la Hyundai sa se deosebeasca usor de restul modelelor din aceasta clasa. Nu prin faptul ca arata mai bine, orcum acesta este o chestiune de gust pana la urma, ci prin originalitatea liniilor. Partea frontala este mai incarcata fata de concurenta, iar calandrul specific Hyundai faca ca modelul sa fie recunoscut cu usurinta.

Stilul usor aglomerat se pastreaza si in habitaclu, unde consola centrala abunda de butoane in jurul ecranului tactil si care la prima vedere nu par grupate in vreul fel, dar dupa ce trece perioada de acomodare nu mai reprezinta o problema. Zona dedicata butoanelor pentru climatizare este insa foarte bine delimitata, iar operarea lor este intuitiva.

Hyundai pastreaza iluminarea albastru intens a ceasurilor de bord si a butoanelor de pe consola centrala, exact ca la prima generatie SantaFe, si daca nu ne putem da cu parerea despre nuanta, putem sa spunem ca iluminarea este prea puternica, drept pentru care butonul de reglare a intensitatii este binevenit.

Baza consolei centrale este conceputa pentru a adaposti cat mai multe obiecte, constructorul coreean comasand aici priza de 12V, bricheta si conectorii USB si AUX. Este foarte usor sa conectati un teleofon mobil atat la priza cat si la instalatia multimedia, in plus avand la dispozitie si un spatiu adecvat unde sa fie depozitat.

Plasticul este prezent din abundenta pe plansa de bord si este dur la atingere, insa bine finisat. Volanul si maneta schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele pentru o senzatie premium, efect ce este accentuat de insertiile cromate din jurul ceasurilor de bord si de pe volan.

Pozitia la volan este confortabila, gratie reglajelor multiple pe care le avem la indemana, insa scaunele sunt concepute pentru a asigura o calatorie cat mai placuta, drept pentru care suportul lateral oferit este redus. Pasagerii de pe bancheta nu vor avea nici un motv de nemultumire, deoarece spatiul este suficient atat pentru cap cat si pentru picioare, iar accesul in masina se face foarte usor.

Spatiul rezervat bagajelor este deasemenea suficient pentru majoritatea situatiilor si poate fi extins cu usurinta prin rabaterea banchetelor.

Motor – Cutie de viteze

Noul Hyundai iX35 ofera doar doua motorizar. Prima este de “intrare in gama”, adica un motor de 1,6 litri pe benzina care furnizeaza 135 CP si antreneza doar rotile fata. Singurul avantaj oferit de acesta este coborarea pretului de pornire sub 20.000 de euro, daca luam in calcul si oferta actuala. Marea majoritate a modelelor ix35 pe care le vedeti pe strada sun echipate cu motorul de doi litri si 184 CP, o valoare foarte buna pentru un diesel.

Exista si o versiune echipata cu cutie de viteze manuala, dar diferenta de pret de aproximativ 1.000 de euro pe care trebuie sa o platiti pentru cutia de viteze automata este perfect justificata, Numarul trepotelor este acelasi, sase, iar peformantele sunt similare, drept pentru care nu putem decat sa ne bucuram de confortul oferit de acest tip de cutie. Schimbarea treptelor nu este foarte rapida, insa se realizeaza sufucient de lin pentru a trece neobservata. Cutia se incapataneaza cateodata sa nu retrogradeze la accelerare si masina se misca ceva mai greu pana cand motorul ajunge “in ture”. Nu e ceva deranjat si nu se intampla foarte des, dar merita mentionat.

Motorul de doi litri se comporta foarte bine si are mereu o rezerva de putere. Intarzierea la accelerare specifaca acestiu tip de motor este prezenta si aici, dar cutia automata si caracterul familial al masinii fac ca aceasta sa nu devina o problema.

Dinamica – Performante

La capitolul performante Hyundai iX35 este printre premianti. Cu o aceleratie pana la 100 km/h sub zece secunde si cu o viteza maxima de 195 km/h, modelul coreean ofera mai multa putere decat modelele concurente si performante pe masura.

Valorile reprizelor sunt bune chiar si atunci cand cutia nu retrogradeaza, exceptie facand situatiile cand motorul nu este suficient de turat.

Directa este asistata electric si ofera o demultiplicare variabila care la viteze mici, de parcare, face ca mevrarea volanului sa fie foarte usoara. La viteze ridicate efortul necesar pentru a invarti volanul se afla la un nivel mediu, insa nu este suficient pentru a comunica soferului informatii despre aderenta rotilor din fata.

Suspensia este punctul unde Hyundai mai are de lucru. Este prea dura pentru drumurile de proasta calitate, cam ca astea de la noi, iar un drum de macadam va transmite toate vibratiile in habitaclu. In balanta este un comportament pe asfalt foarte bun pemtru un SUV, fara balans pronuntat si inclinari accentuate ale caroseriei,  insa pentru drumurile din Romania am fi preferat o suspensie mai confortabila asistata de un ESP “grijuliu”.

Concluzie

Hyundai iX35 este un SUV bine dotat si aratos care la un pret de plecare de 25.560 de euro pentru motorul diesel de 184 CP este o oferta greu de ignorat. Pentru echiparea de top, care aduce pe langa cutia de viteze automata si jante de 18”, sistem keyless cu buton de pornire sau sistem multimedia cu navigatie, pretul devine si mai interesant, urcand putin in comparatie cu echipamentele oferite, la 28.846 de euro. 

 

{gallery}Test Hyundai iX35{/gallery}

Share

Leave a Reply

19 − five =