De cele mai multe ori discutia despre coupe-uri premium se limiteaza la mentionarea a doar trei nume: BMW, Audi si Mercedes-Benz. Discutii interminabile despre o posibila ierarhizare a acestora. Cineva sta si asculta zambind. E un posesor de Infiniti G37S coupe, iar relaxarea sa vine din siguranta de a avea un model diferit, nou, dar la fel de competitiv. Buna alegere !
Cine e Infiniti?
Divizia de lux a producatorului japonez Nissan. De varsta Romaniei democratice, dar cu o prezenta oficiala in Europa de aproximativ 2 ani. Si care e segmentul pe care puteau penetra piata europeana cel mai bine in segmentul premium? Categoria coupe. Handicapul imaginii in Europa trebuia compensat prin lansarea unui model pregatit pentru a concura cu seria 3 coupe, E-class Coupe sau A5. O puternica amprenta a culturii japoneze, evidentiata pe toate planurile.
Dar G37S ?
Pe vremea cand Infiniti incerca neoficial sa se afirme in Europa, exista G35 coupe. Nimic spectaculos. Vanzari slabe, fiabilitate indoielnica, lipsa reprezentantelor si implicit a service-urilor. Pana cand a aparut noul coupe, G37, sustinut de o infrastructura bine pusa la punct in Europa. Pe langa asta, un set de calitati ce-l plaseaza cu fruntea sus in liga automobilelor premium. Ce e cu “S”-ul din denumire? Litera semnifica echiparea de top a masinii. De ce G37 si nu 35? Pentru ca propulsorul a crescut in cilindree.
Ce dotari are?
G37 coupe dispune de o serie de dotari structurate dupa stilul asiatic. In sensul ca exista foarte putine optionale, modelul fiind disponibil in 3 versiuni de echipare bine conturate. G37 coupe, G37 coupe GT si G37S coupe. Tapiteria din piele, farurile cu xenon, scaunele electrice, jantele de 19 inci, suspensia sport, trapa electrica sunt standard. O optiune notabila este pachetul multimedia cu navigatie si sistem audio Bose. Remarcabil pentru echiparea “S” sunt directia activa 4WAS si diferentialul cu alunecare limitata. Pentru ca derapajele controlate sa devina o adevarata placere. Merita platiti cei 2100 de euro in plus pentru transmisia automata cu 7 rapoarte, daca nu pentru confortul oferit de o cutie automata, macar pentru satisfactia data de schimbarea treptelor prin intermediul padelelor de pe volan. Cateva detalii tehnice?
Coupe-ul este propulsat de un V6 aspirat natural de 3,7 litri si 320 CP. Cuplul maxim disponibil la 5200 rpm este distribuit liniar, raspunsul acceleratiei fiind foarte prompt. Elasticitatea propulsorului este asemanatoare cu cea a unitatii de 3.0 litri L6 de la BMW, G37 S oferind resurse de cuplu pe o plaja larga de turatii. Doar 5,9 secunde pana la prima suta de km/h, viteza maxima fiind limitata electronic la 250 km/h.
Cum se conduce?
Traficul urban releva o serie de aspecte pozitive ale masinii. Suspensia sport nu simte agresiv denivelarile din asfalt. Nu se aude si nici nu iti forteaza vertebrele. Directia activa faciliteaza manevrele de parcare si slalom prin aglomeratie, raza de bracaj avand o valoare sub media clasei. Se comporta decent in oras insa nu se afla in teritoriul ei. Fa-ti timp si iesi din aglomeratie pentru a te bucura cu adevarat de masina.
Diferentialul cu alunecare limitata, completat de reglarea permisiva a sistemului de control al tractiunii permite efectuarea unor derapaje controlate. Pe care le faci cu usurinta deoarece simti masina. Nu simti o masa inertiala mare. Nu ai impresia ca o poti pierde definitiv. Pe scurt, nu te surprinde neplacut sau nepregatit. E o masina docila cu care te poti juca. Un mare plus pentru G37S. Problema cea mai mare in Romania e sa gasesti o portiune de asfalt pe care poti sa valorifici forta pura si manevrabilitatea de exceptie a masinii. Pe scurt, trecerea de la docilitate la agresivitate se face prin simpla apasare a unui buton. ESP OFF !
Cat costa distractia?
In echiparea S, G37-ele costa 48.400 euro. Pentru asigurarea RCA pe un an va trebui sa platiti in medie 657 RON, iar pentru CASCO, intre 2200 si 3200 de euro. O alta cheltuiala mare va fi cu combustibilul. Pur si simplu masina te face sa uiti de acest “mic” detaliu. In testul nostru de 3 zile am obtinut un consum mediu de 14,7 l/100km. Nu ne luati in seama, suntem siguri ca puteti obtine o valoare mai mare !
Ce nu ne-a placut…
Design-ul parca prea discret pentru a se putea distanta de rivalii germani. Suntem subiectivi, altii ar putea trece discretia la capitolul plusuri. Desi nu este destinata transportului de pasageri, am vrut sa testam si locurile din spate. Spatiu la picioare este destul, stanga-dreapta ok, insa daca ai peste 1,70 m, fa tot posibilul sa prinzi locul din fata daca mergi mai mult de 10 minute in masina. De apreciat ergonomia comenzilor de pe consola centrala, insa display-ului i se mai puteau aduce mici ajustari la capitolul calitatea imaginii. Si daca vreti sa fim cat se poate de critici, sa ne legam de padelele cutiei de viteze. Te-ai astepta ca promptitudinea schimbarii sa fie mult mai buna, insa poti avea surprize cand vrei sa retrogradezi rapid 2 sau 3 trepte pe franare. Raspunsul este destul de intarziat, insa acest lucru se face simtit numai intr-un stil de condus agresiv. Pentru efect insa, nota 10!
Verdict… sau despre ce inseamna “original” in conceptia Infiniti?
Ideea de coupe europenizat in conceptia japonezilor reflecta anumite compromisuri. Atat la interior cat si la exterior. Vrei dinamica de seria 3 coupe, confort de E-Class coupe si robustete de A5? Le poti avea intr-un G37, insa atent dozate. Si simti asta. Dar s-ar putea sa iti placa atat de mult, incat sa treci peste handicapul marcii, si sa decizi ca vrei sa fii diferit. Sa constientizezi ca nu le poti avea pe toate, insa poti avea ceva ce se vrea a fi un compromis decent. Parerea noastra e ca merita. E genul de masina pe care decizi sa o cumperi numai dupa ce ai mers cu ea. Pentru ca nu are mirajul marcii, cum au rivalii germani. Nu ti-o iei din poza sau direct de pe internet. Nu ai incredere, dar ajungi sa fii placut surprins inca de la primul contact. Si daca de la BMW & co. te astepti la perfectiune, frizarea acestui sentiment de catre Infiniti te poate face sa iubesti marca. E o alta filosofie de produs pe care daca ajungi sa o intelegi, nu iti mai pasa de parerile pro-teutoni. Lipseste marketing-ul specific nemtilor, tot efortul de a te convinge sa cumperi masina ii apartine 100%… chiar lui G37 S. Si da, e placut sa asisti relaxat la o disputa interminabila despre topul coupe-urilor germane cand ai in mana o cheie de Infiniti G37S. Si cel mai frumos e ca nu te-a indoctrinat nimeni, ai realizat asta singur.