Constructorul britanic de automobile de lux a declarat ca nu intentioneaza sa construiasca un SUV, dar nici nu exclude definitiv aceasta posibilitate, lasandu-ne sa ne imaginam cum ar arata unul. Nu ne-a placut!
Filozofia Rolls Royce ofera deschidere catre orice idee noua, in aceasta categorie intrand si un posibil SUV desigur, insa momentan pe planseta constructorului britanic nu exista asa ceva.
Chiar daca Rolls Royce ar decide sa introduca in gama un SUV, acesta ar avea nevoie de cel putin 10 ani pentu dezvoltare, asta in cazul in care toate problemele care apar o data cu un astfel de model isi vor gasi o rezolvare.
Pe langa dificultatile cauzate de complexitatea porocesului de asamblare specific Rolls Royce, mai exista un numar de probleme care la prima vedere raman fara rezolvare. Dintre acestea am putea aminti transferarea imaginii Rolls Royce pe un vehicul inalt si cu tractiune integrala, altfel spus cum sa faci un automobil de talia unui SUV sa aiba aceeasi gratie si sa dea aceeasi senzatie de confort si bunastare ca modelul Ghost de exemplu.Ca nu este deloc usor sa faci asa ceva ne-a dovedit-o Bentley, care a reusit sa obtina poate cel mai rasunator esec cu incercarea total ratata de a ‘adapta” un SUV la imaginea Bentley. Desigur, aici e loc de discutii cu privire la designul acestuia, care in mod evident putea sa fie mai atent studiat, insa nu credem ca rezultatul ar fi fost cu totul diferit.
Concluzia este ca nimeni nu a vrut o “caramida cu aroma de Bentley” care sa ne aminteasca mereu de incercarile mai vechi de a realiza un Rolls Royce pornind de la un Mercedes G-Klasse sau, mai rau, de la un Nissan Patrol.
Dealtfel, nici un mare constructor de automobile super-sport sau super-lux nu a “indraznit” sa faca acest pas cu un model de serie, toate incercarile terminandu-se in cel mai rau caz in stadiul de prototip, vezi Bentley.
Mai intai de toate, un SUV ar insemna un model “de volum”, care in cazul acestor marci nu este neaparat benefic. Clientela “cu dare de mana” doreste in schimbul banilor si o oarecare exclusivitate, iar constructorii nu au probleme financiare care sa ceara o astfel de solutie. In alta ordine de idei, n-are nici un rost sa incerci sa dresezi un elefant sa calce ca o balerina.
Coborand o categorie insa, toate argumentele care in cazul Rolls Royce si Bentley indica destul de clar ca un SUV nu-si are locul, aici indica exact invers. Toti constructorii care se respecta au cel putin trei SUV-uri in gama, iar afacerea merge ca unsa.
Am putea considera Porsche exceptia care conforma regula daca vreti. Nu face parte din aceeasi liga cu Ferrari si Lamborghini, dar faptul ca un producator exclusiv de automobile sport a reusit sa strecoare un SUV in gama merita toata aprecierea noastra. “Manevra” a reusit sa repuna pe picioare firma care se afla aproape in stadiul de faliment, dar sa nu va imaginatiu ca si-a schimbat cineva 911-le cu un Cayenne.