Teste

Atingere de stil – Test Peugeot 308

De 8 iulie 2012No Comments

Intr-un segment compact tot mai aglomerat, Peugeot isi mentine pozitia de best-seller printr-un raport corect intre stil si tehnologie. Ajuns la jumatatea carierei, modelul 308 primeste un upgrade calitativ menit sa ii contureze si mai mult identitatea premium. Mai mult decat orice altceva.

Succesul lui Peugeot se masoara in cifre mari dar are intotdeauna legatura cu persoanele in cautare de stil pentru un pret inferior scolii germane. La fel se intampla si cu 308, un vector important pentru noua gama de modele a producatorului francez. Desi preia grila masiva a radiatorului si forma mai mult decat alungita a farurilor, adica trasaturi deja obligatorii la orice Peugeot, se poate vorbi de o identitate aparte. Si poate si din cauza culorii speciale si a jantelor de 17 inch, ambele dotari optionale, inca de la exterior primesti asigurarea ca nu te vei urca intr-un model oarecare. Fata de 308-ul de acum 3 ani, acum remarci la exterior luminile de zi cu LED si in spate o banda cromata la jumatatea hayon-ului, un detaliu preluat de la 508.

Modificari mai importante se regasesc la interior, unde principalul upgrade se traduce printr-un plus calitativ al materialelor de pe bord. Pe consola centrala s-a operat o usoara a redesenare a comenzilor dar, personal, consider panoul sistemului audio putin ciudat in raport cu alti concurenti directi. In rest, atmosfera este una de calitate si, dupa cateva minute, trebuie sa acordam merite deosebite plafonului transparent gratie caruia habitaclul este inundat de lumina. Nu este standard, dar merita din plin cei 645 euro.

Pozitia comoda de la volan determina un condus relaxat, 308 fiind asemeni oricarui Peugeot – usor de condus cu riscul de a deveni usor imprecis. Sub capota se ascunde propulsorul 1,6 HDI de 112 CP, un diesel de succes, iar faptul ca exista si a sasea treapta de viteza ajuta la obtinerea unui consum mediu scazut. Tot la capitolul eficienta notam prezenta sistemului stop/start care opreste si porneste destul de lin motorul atunci cand masina stationeaza in trafic. Decuplarea se face la fel de usor prin apasarea unui buton din stanga volanului. Fisa tehnica comunica o valoare medie a consumului de 4,4 litri la 100 km dar noi am reusit sa parcurgem 100 km cu aproximativ 6 litri. Suspensia nu este proiectata pentru un condus sportiv dar in general nu credem ca posesorii de 308 au ganduri ascunse de piloti. La nivelul performantelor, 308  facelift nu impresioneaza cu cele 11,4 secunde cat are nevoie sa accelereze de la 0 la 100 km/h, insa atinge o viteza maxima considerabila – 190 km/h.

Concluzie

 

Echiparea modelului testat include un pachet generos de dotari in ideea in care pretul final nu depaseste 17.588 euro. Notam aici clima cu doua zone, radio-CD, oglinzi electrice, conectivitate a telefonului prin Bluetooth si alte functii multimedia de ultima generatie. Are un propulsor potrivit oricarui tip de utilizare si, poate cel mai important, atrage atentia prin designul puternic marcat de scoala franceza. Cine se uita de sus la noul 308 va avea nevoie in mod sigur de cel putin 5000 de euro pentru a ajunge la echivalentul german iar Peugeot te convinge rapid ca este mult mai mult decat un model „la oferta”. 

Share

Leave a Reply

two × four =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373