Teste

Atitudine schimbata – Test cu Toyota Avensis

De 6 noiembrie 2012No Comments
; ; ; ;

Toyota ne prezinta un Avensis cu design cizelat sub care se ascunde acelasi caracter cu care constructorul japonez ne-a obisnuit si motorul turbo diesel 2.2 D-Cat cuplat la o cutie de viteze automata.

Toyota Avensis facelift a fost creata pentru a ne atrage atentia asupra faptului ca pentru acesta marca nu conteaza doar fiabilitatea si confortul, conteza si designul. Nu este cazul doar pentru Avensis, si celelalte modele din gama au primit retusari mai mult sau mai putin subtile pentru a anula efectul nedorit dat de un stil de design care urmeaza functia.

Avensis pastreaza legatura cu vechea generatie la nivel estetic doar prin faptul ca ambele modele au aceeasi sigla, in rest suntem intampinati cu o forma clasica de sedan care a trecut pe la stilist si care a primit acum inca un retus pentru a ramane in pas cu moda. Farurile au primit deja binecunoscutele lumini LED si o forma mai agresiva care este completata de un spoiler cu accente sportive. Schimbarea este binevenita si reprezinta un avantaj in plus pentru cei indecisi care iau in calcul fiecare detaliu.

Habitaclu

Acelasi aer modern ne intampina si in habitaclu, iar materialele de buna calitate folosite pentru echiparea de top dau o senzatie premium binevenita. Toate butoanele de care ai nevoie se afla in mare parte acolo unde te-ai astepta sa fie, chiar si padelele din spatele volanului care se dovedesc utile in special la depasiri.

Spiritul Toyota este prezent la bord din primul moment, masina avand aceeasi usurinta in conducere si generand aceeasi senzatie de siguranta ca si pana acum. In plus, interiorul noului Avensis ofera o consola centrala redesenata care grupeaza mai placut comenzile pentru climatizare si pentru instalatia multimedia.

Nici una dintre dotarile esentiale nu a fost omisa, iar plansa de bord este realizata din materiale mai bune si are un design modern. Instalatia multimedia care este plasata aproape pe mijlocul consolei are inclus un sistem de navigatie si Bluetooth. Acesta afiseaza si imaginile captate de camera plasata langa menerul portbagajului care ofera un ajutor in plus pe langa senzorii de parcare pentru a reusi sa “strecori” cei 4,7 metri lungime ai masinii usor si fara stres in aproape orice loc de parcare. Spatiul destinat pasagerilor de pe bancheta este generos, iar calatoriile mai lungi se pot desfasura in conditii excelenete daca in spate sunt doar doi pasageri. Specific berlinelor din aceasta clasa, portbagajul este foarte incapator insa spatiul de acces este relativ mic. Cu alte cuvinte, trebuie sa aveti grija in ce ordine asezati bagajele. Forma acestuia nu creaza probleme la aranjarea bagajelor fiind destul de regulata, iar capitonajul are un nivel decent de finisare.

Motor

Cum motorul diesel este la moda, inca, si Avensis pune accentul pe acest tip de motorizare. Versiunea de top denumita 2.2 D-Cat produce 177 cai putere daca este echipata cu cutie de viteze manuala sau 150 cai putere daca acesta este automata cu sase trepte.

Consideram insa ca plusul de confort oferit de acest tip de cutie de viteze merita chiar daca puterea motorului este mai mica, in plus existand si padelele din spatele volanului care pot crea o atmosfera sportiva daca se doreste acest lucru.

Cutia de viteze a dovedit ca se poate descurca in majoritatea situatiilor fara sa aibe nevoie de ajutor. Schimbarile de viteza se fac rapid si fara socuri, singurele indicii pe care il avem ca a fost schimbata o treapta sunt date de acul turometrului si de zgomotul motorului care-si schimba tonalitatea.

Daca turometrul trece aproape neobservat mai tot timpul, zgomotul motorului insa nu te lasa sa te bucuri prea mult de peisaj daca apesi acceleratia mai tare. Padelele pot fi folosite fara a trece cutia de viteze in modul manual, ceea ce reprezinta un avantaj pentru depasiri cand cutia poate fi “ajutata” sa retrogradeze din timp, dupa care modul automat isi reintra in drepturi.

Butonul “Sport” plasat pe consola centrala la baza schimbatorului de viteze are rolul, atunci cand este apasat, de a tine tot timpul motorul in stare de “alerta”. Schimbarile de viteza se fac la turatie mai mare iar masina lasa senzatia ca este mai rapida, dar acest stil nu se prea potriveste cu caracterul masinii.

Motorul trage foarte bine chiar si de la turatii mici, deci nu este nevoie in mod normal de nici o fortare a acestuia pentru a se obtine performante mai bune, mai ales ca diferentele nu sunt substantiale. Cum spuneam, cutia de viteze automata nu beneficiaza de toata putearea motorului 2.2 D-Cat, diferenta de performanta intre cele doua versiuni fiind notabila pe hartie.

Demarajul pana la 100 km/h dureaza mai mult cu o secunda ajungand la valoarea de 9,5 secunde, iar viteza maxima este de 205 km/h in comparatie cu 220 km/h pentru versiunea cu cutie de viteze manuala. In practica, o secunda in plus sau in minus la demaraj ajunge foarte rar sa conteze cu adevarat.

Dinamica

Toyota a reusit sa gasesca echilibrul optim intre o suspensie confortabila si o stabilitate buna. Chiar daca drumurile pe care am mers nu au for intotdeauna de cea mai buna calitate, nu putem spune ca ne-a lipsit confortul pe care acest gen de masina trebuie sa-l ofere prin definitie, dar nici nu sm avut probleme cu virajele abordate in forta.Chiar daca suspensia nu are cum sa fie destul de ferma pentru acest tip de condus, directia precisa si extrem de comunicativa ne-a ajutat sa abordam virajele pe trasa dorita fara dificultati.

Aceeasi incredere ne-a oferit-o si sistemul de franare care nu ne-a dat nici un fel de emotii, fiind foarte usor de dozat, iar corectiile de directie necesare la franarile bruste au fost minore.Trebuie depasita mult limita bunului simt pentru ca masina sa-si arate caracterul subvirator pe viraje si o face fara a crea panica in habitaclu, in principla datorita sistemului “VSC +” care-si face treaba foarte bine daca este lasat in pace sa corecteze doar el traiectoria.

Concluzie

Toyota Avensis si-a pastrat avantajul de a fi o masina confortabila si sigura care ofera in plus un design mai agresiv si mai studiat. Versiunea de motorizare 2.2 D-Cat este disponibila doar pentru versiunile de echipare Elegance si Luxury din patru disponibile in total pentru modelul Avensis.Pretul de pornire pentru versiunea de echipare Elegance este de 30.433 de euro iar pentru varful de gama Luxury echipat cu cutie de viteze automata este nevoie de 33.192 de euro. Diferenta de pret este in favoarea versiunii superioare care ofera in plus la dotari stergatoare incalzite, senzori de parcar, scaune si volan reglabile electric precum si tapiterie din piele.

Share

Leave a Reply

5 + twenty =