HighlightStiri

Audi a lansat e-tron Sportack, in doua versiuni de autonomie: 347 km sau 446 km

De 20 noiembrie 2019No Comments
;;;;;;;;;;;;

Producatorul din Ingolstadt a prezentat noul SUV coupe in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Audi e-tron Sportback ii urmeaza SUV-ului e-tron lansat la inceputul anului si este parte a programului Audi, ce prevede ca pana in 2025 sa lanseze 30 de vehicule electrice si plug-in hibrid.

In momentul lansarii va fi oferita versiunea e-tron Sportback 50 quattro, cu baterie de 71 kWh (64,7 kWh net), ce asigura o autonomie de 347 km. Puterea maxima este de 312 CP, in vreme ce cuplul maxim ajunge la 540 Nm. 50 quattro accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde si atinge o viteza maxima de 190 km/h. O a doua versiune, mai puternica, denumita 55 quattro, are 360 CP si 561 Nm, cu un boost de opt secunde ce ridica valorile la 408 CP, respectiv 664 Nm.

Acest mod se obtine doar la kickdown, in programul S al transmisiei. In acest caz, viteza maxima ajunde la 200 km/h iar sprintul 0-100 km/h se face in 5,5 secunde. Bateria acestei versiuni are 95 kWh (86,5 kWh net) si asigura o autonomie de 446 km. Tractiunea integrala este asigurata de cate un motor electric pe fiecare punte. Modelul 50 se poate incarca rapid la 120 kW, asimiland 80% din capacitatea bateriei in 30 de minute. Acelasi timp ii este necesar si versiunii 55, dar utilizand o incarcare la 150 kW.

Interiorul este dominat de touch-screen-uri si instrumentarul Virtual Cockpit. De asemenea, oglinzile retrovizoare exterioare sunt virtuale. In locul sticlei sunt montate mici camere de luat vederi, iar imaginile apar pe display-uri OLED, pozitionate in masina, intre plansa de bord si portiere. Soferul poate ajusta „pozitia” oglinzii miscand degetul pe suprafata ecranului OLED pana la captura dorita. Oglinzile se regleaza automat pentru trei tipuri de situatii: condus pe autostrada, pe drumuri sinuoase si parcare.

O premiera mondiala pentru un model de serie este sistemul de luminare, bazat pe tehnologia DMD (digital micromirror device), folosita la proiectoarele video. Creierul sistemului este un chip care contine un milion de microoglinzi, fiecare dintre acestea fiind capabila sa se incline de pana la 5000 de ori pe secunda. Rezultatul este o iluminare optima, inclusiv in afara carosabilului, soferul putand detecta mult mai deveme posibilele obstacole, pietoni sau animale. In plus, logo-urile e-tron sau Audi pot fi proiectate pe un perete, atunci cand vehiculul este oprit.

 

Share

Leave a Reply

18 + eighteen =