Primul vehicul electric de serie al celor de la Audi va fi un SUV ce se va intalni pentru prima oara cu publicul la salonul auto de la Frankfurt
E-Tron Quattro a fost conceput din start ca un vehicul electric, designul pastrand trendul actual al marcii, dar cu cateva elemente specifice care sa completeze imaginea de automobil ecologic. Eficienta conceptului E-Tron Quattro este sporita de aerodinamica activa prezenta la nivelul spoilerelor, care se ocupa de dirijarea optima a fluxului de aer.
Audi sustine ca a construit cel mai aerodinamic SUV, cu un coeficient Cx de doar 0.25, dupa ce toata partea de jos a masinii a fost carenata. Toate aceste eforturi au fost facute pentru ca primul SUV electric de serie construit de Audi sa poata oferii o autonomie maxima de 500 km, o valoare care nu ar trebui sa mai creeze acea „neliniste” provocata de teama de a nu ramane cu masina in camp.
Sistemul de propulsie este format din trei motoare electrice, unul pentru puntea fata si doua pentru cea din spate, creand ceea ce Audi numeste „electrified Quattro”, adica un nou concept de tractiune integrala. Bateria cu Litiu este pozitionata in podeaua masinii pentru a creste stabilitatea masinii prin coborarea centrului de greutate.
Judecand dupa lungimea totala, noul SUV este pozitionat inre Q5 si Q7, varianta de nume cea mai credibila fiind Q6, insa acesta nu a fost confirmata oficial inca de catre constructorul german.