ElectricStiri

Audi e-tron GT si RS in liga sedanurilor de lux electrice

De 10 februarie 2021februarie 11th, 2021No Comments
;;;;;;;;;

Audi intra in clubul constructorilor care ofera sedanuri electrice super performante. Folosind platforma J1, dezvoltata special de grupul VAG pentru vehicule electrice si utilizata deja de Porsche Taycan, marca din Ingolstadt a creat berlina e-tron GT/RS. Aceasta intra in lupta direct cu varul Taycan, dar si cu Tesla Model S.

Dimensional, masina atinge pragul celor 5 metri lungime (mai precis 4,99 m), cu o latime de 1,96 m si doar 1,41 m inaltime. Forma caroseriei aduce mai degraba cu a unui coupe cu patru usi, cu spate puternic si arcuit, dominat de umerii proeminenti, luneta foarte inclinata si stopurile unite prin banda LED.

Portbagajul ofera 405 litri, la care se mai adauga 81 de litri in compartimentul din partea frontala (merci, Porsche!). In fata, grila are o noua abordare stilistica, dar si rolul de a masca o multitudine de senzori, folositi de sistemele de asistare a conducerii.

Sunt oferite doua versiuni de putere, ambele fiind animate de doua motoare electrice, cate unul pe fiecare punte si alimentate de o baterie de 93 kWh, racita cu lichid, cu tehnologia de 800 V. Modelul de baza, e-tron GT dezvolta 476 CP si 630 Nm, iar RS e-tron GT ajunge la 588 CP si 830 Nm. Cu ajutorul unui boost temporar, de 2,5 secunde, puterea poate creste la 530 CP, respectiv 646 CP.

Motorul electric de pe puntea fata este identic la ambele versiuni si dezvolta 238 CP, dar cel spata are 435 CP la GT si 456 CP la RS. Motorul posterior este cuplat la o transmisie cu doua rapoarte, unul scurt si altul mai lung si mai eficient. daca nu se porneste cu Launch Control, transmisia cupleaza direct treapta a doua. Pentru sprintul 0-100 km/h, e-tron GT are nevoie de 4,1 secunde, iar RS-ul coboara la 3,3 secunde.

Frana regenerativa (prin simpla ridicare a piciorului de pe pedala de acceleratie) aduce o deceleratie de pana la 0,3 g, padelele de la volan putand seta doua niveluri de decelerare. Bineineteles ca este o tractiune integrala, fiecare motor actionand cate o punte, iar modul de condus Efficiency favorizeaza taractiunea fata. 

Autonomia anutata este de 488 km pentru GT si 472 km in cazul lui RS, iar sistemul de alimentare permite o incarcare rapida cu un varf de 270 kW, ceea ce inseamna ca la o statie de mare putere sunt necesare cinci minute pentru a dobandi o autonomie de 100 km sau 23 de minute pe a trece de la 5% la 80%. 

In standard, versiunea GT propune suspensie cu control electronic, diferential spate autoblocabil , Audi Drive Select si sistemele de asistenta Audi Pre Sense. RS-ul aduce in plus suspensie penumatica cu garda reglabila (pe o plaja de 22 mm), diferential spate controlat electric si sistem de franare cu discuri acoperitre cu carbura de tungsten. 

La interior se regasesc Audi Virtual Cockpit Plus  de 12,3 inci, head-up display (optional), MMi cu ecran de 10,1 inci, iar optional sistem Bang &. Olufsen de 710 W.
In Germania, un Audi e-tron GT porneste de la 138.200 euro.

Share