
Cu 7 minute, 40 de secunde si 748 de sutimi, Audi RS 3 Sedan a detronat cu 4,6 secunde pe Renault Megane RS Trophy-R in categoria celor mai rapide compacte de pe Nurburgring. Pilotul german Frank Stippler s-a aflat la volanul masinii in luna iunie a acestui an, adica inainte de prezentarea oficiala, de unde si imaginile cu RS 3-ul camuflat.

Inainte de parcurgerea turului rapid, Stippler a ajustat doar presiunea in anvelopele semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R, care sunt oferite optional pentru prima data “ex factory”. Masina care a batut recordul a avut sistem de franare ceramic cu discuri de 19 inci la puntea fata si suspensie RS Sport cu control adaptiv al amortizarii.
Stippler a fost entuziasmat de functionarea si eficienta sistemului RS Torque Splitter, care distribuie cuplul in mod activ intre rotile puntii spate. ”Pentru mine, Torque Splitter este un salt in viitor in termeni de agilitate a condusului.” a declarat pilotul german.

Un alt sistem care contribuie la performantele lui RS 3 este modul de condus RS Performance din meniul Audi Drive Select, care ofera setari pentru diferite configuratii de circuit. Sub capota se afla motorul de 2.5 litri, cu cinci cilindri, ce dezvolta 400 CP si 500 Nm, ce asigura un sprint 0-100 km/h in 3,8 secunde si o viteza maxima de 290 km/h.