Special

Autoportret: 1997 Honda Civic Coupe cu 545 CP!

De 24 decembrie 2013No Comments

Ce-a de-a șasea generație Civic, produsă între 1995 și 2000, oferea aceeași stabilitate devenită deja legendară pentru modelele Honda, în plus oferind două variante noi de caroserie, un hatchback cu cinci uși și breack.

În Europa, Honda Civic era disponibilă doar în versiunile hatchback și breack, parteneriatul de atunci cu Rover aducând pentru prima oara în ofertă și un motor diesel de doi litri.

Versiunea coupe, aici de față, a fost destinată pietei din Statele Unite și avea motorizări de 1,4 l și 1,6 l, cuplate la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte sau una automată cu patru, iar special pentru Coupe era disponibilă si o transmisie CVT.

Acest Civic Coupe mai are însă foarte puține în comun cu modelul original, dar mai bine să-l lăsăm pe Mihai să ne spună despre ce este vorba.

Voom: Cum ai achiziționat mașina?

Mihai Stana: Am cumpărat mașina în urmă cu 4 ani din Slobozia, iar în ciuda faptului că starea acesteia nu era deloc bună, am decis să o achiziționez deoarece era singurul model Honda Civic Coupe disponibil spre vânzare din perioada aceea.

Am căutat în mod special acest model produs între 1996-2000 deoarece se întalnește foarte rar în România.

Voom: Ce te-a determinat să alegi modelul ăsta?(Marca)

MS: Am ales Honda pentru că am fost atras de fiabilitatea acestei mărci și de performațele ridicate oferite la un preț atrăgător.

Voom: Ce modificări i-ai făcut?

MS: Pe parcursul celor 4 ani de când o dețin, mașina a suferit îmbunătățiri la sistemul de frânare (au fost înlocuite de un big brake kit de la Wilwood cu etrieri cu 6 pistonașe), supensia actuală este una reglabilă (MeisterR Zeta R), iar bucsile mașinii au fost substituite cu unele din poliuretan (Energy Suspension).

Inițial, mașina era echipată cu un motor de 1.6 și 105 CP, ulterior pe masină a fost montat celebrul motor de 1.6 litri aspirat de 185 cai (B16B) de pe primul Civic Type R, produs exclusiv pentru piața Japoneză, iar în prezent mașina este echipată cu un motor Honda de 1.8 care are la baza 170 CP. Precizez faptul că internele motorului sunt înlcouite cu unele forjate.

Voom: Cât de des mergi cu mașina asta?

MS: Obișnuiesc  să merg cu mașina aproximativ 6 luni din an, doar când condițiile meteo îmi permit.

Voom: Mai vrei să-i aduci și alte modificări?

MS: În momentul de față sunt mulțumit de performanțele mașinii, dar întotdeauna se vor mai găsi lucruri de îmbunătățit  la mașină.

Voom: Ai vreo întâmplare inedită cu ea?

MS: Pot spune că a fost inedit momentul în care am condus mașina după ce am montat motorul actual, senzația fiind de nedescris.

Voom: Ce alte mașini ai mai avut?

Am deținut și alte două modele de Honda: Civic ED și Civic EG, mașini  de care am fost foarte mulțumit, dar cea pe care o dețin acum a fost alegerea perfectă pentru proiectul meu.

Voom: Ai renunța la actuala mașină?

MS: Momentan nu aș renunța, deoarece mașina am terminat-o acum două luni și nu am apucat să mă bucur de ea pentru că vremea nu a fost de partea mea.

Probabil aș renunța în schimbul unei mașinii cu o putere mai mare.

Voom: Și la ce mașină/mașini te gândești?

MS: Mi-ar plăcea să am oricare dintre modelele Nissan Skyline, dar preferatul meu rămâne R34.

Voom: Câteva date tehnice?

MS: Mașina a fost testată la Exelixis Motorsport pe dyno și s-a dovedit că dintr-un motor de 170 CP s-a ajuns la 545 CP și 482 nm, transformarea a fost posibila prin supraalimetarea motorului aspirat.

{gallery}Autoportret 1997 Honda Civic Coupe{/gallery}

Share

Leave a Reply

3 × two =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373