A fost un moment in istoria Alfa Romeo in care s-a demonstrat clar faptul ca achizitia unei masini reprezinta o alegere facuta cu inima, nu cu mintea. Se stia ca au probleme de fiabilitate, dar din ce in ce mai multi pasionati se indragosteau de marca.
Spiritul „alfistilor” era o declaratie de dragoste dedicata automobilului. In ultimii ani singura problema a Alfelor este ca au devenit din ce in ce mai frumoase si mai fiabile. Noul MiTo sintetizeaza perfect noile valori ale marci italiene, impresionand prin design-ul inspirat de la vedeta marcii, Alfa Romeo 8C Competizione.
Clientii de Alfa au fost intotdeauna mai mult poeti si artisti decat ingineri sau fixisti. Alfele au fost intotdeauna mai mult aratoase decat fiabile. Multe probleme, costuri de intretinere ridicate, dar totusi, o prezenta notabila pe strazile din Romania. Nici macar deprecierea rapida a modelelor Alfa nu a indepartat fanii. E un atasament comparabil cu cel al pasionatilor de BMW, pe care cu greu ii faci sa schimbe marca. Si daca pana acum exista o categorie de potentiali clienti care se temea tocmai de aceste probleme, momentan decizia de achizitionare a unei Alfa Romeo depinde numai de latura financiara. Noua gama de modele Alfa Romeo satisface atat exigentele tehnice ale unui inginer, cat si pe cele estetice ale unui artist. E momentul in care MiTo inlocuieste celebra 147, si emite pretentii la podiumul clasei sale.
Impresii din trafic…
Dupa 3 zile petrecute la volanul celei mai mici Alfa Romeo putem incheia pentru totdeauna acest capitol dificil din istoria Alfa. Problemele au disparut, iar daca cineva mai aminteste de acum inainte acest aspect, clar se refera la modelele vechi. Asa ca ne putem concentra pe caracteristicile noului MiTo, cu mentiunea ca multumim tuturor celor care s-au oprit langa masina minute intregi pentru a o admira. Le multumim pentru ca datorita lor, putem expune un punct de vedere mult mai complet referitor la imaginea masinii intr-un peisaj monoton de Bucuresti. E printre foarte putinele masini care la un pret de pana in 20.000 de euro reuseste sa atraga atatea priviri si intrebari pentru posesor. Desi explicam de fiecare data ca masina se afla intr-un test, nu e a mea, am fost felicitat de 4 ori pentru alegere, media de varsta a celor interesati fiind de pana in 25 de ani. Semn ca strategia celor de la Alfa Romeo a dat roade cu noul MiTo. E genul de masina pentru care, tanar fiind, indraznesti sa ceri detalii si sa oferi aprecieri. Simti ca poate si tu ti-ai lua-o, daca nu pentru ce performante are, sigur pentru felul cum arata.
Cum se conduce?
Modelul testat de noi era propulsat de o unitate diesel de 1.6 litri si 120 CP cu tehnologie MJet. In gama se mai afla si un 1.3 litri de 90 CP, insa recomandam clar versiunea de 120 CP. Paleta motorizarilor pe benzina include 3 propulsoare cu cilindree incepand de la 1.4 litri si puteri de 78, 120 si 155 CP. Desi agilitatea ar trebui sa fie unul dintre punctele forte, MiTo ofera senzatii specifice unei Alfa Romeo doar daca se trece in modul Dinamic. Acest lucru este posibil datorita D.N.A-ului. Dinamic.Normal.All-Weather, nicio legatura cu coruptia. Sistemul permite schimbarea modurilor de rulare prin intermediul unui selector amplasat langa levierul cutiei de viteze. Rezultatul : O masina total schimbata, cu un raspuns mult mai prompt al acceleratiei, si o valorificare mult mai buna a cuplului. Suspensia ofera un compromis bun intre comfortul necesar rularii in oras, si taria necesara unui parcurs in stilul “alfistilor”. La trecerea peste denivelari se poate dovedi zgomotoasa, desi masina nu se resimte dupa socurile de acest gen. MiTo dispune de o servodirectie foarte permisiva ce se dovedeste a fi un real avantaj la manevrele de parcare in locuri inguste.
O privire la interior
Modalitatile de personalizare a interiorului fac din MiTo un adevarat accesoriu la tinuta de fiecare zi. Avand in vedere clientela majoritara de sex feminin, avantajul asortarii cromatice combinat cu design-ul stilat al interiorului reprezinta un adevarat plus pentru MiTo. De mare efect se dovedeste a fi si usa fara rama superioara pentru geam. Un dezavantaj al acestei solutii este probabilitatea mult mai mare de a fi spart din greseala, dar si greutatea cu care portiera poarte fi deschisa iarna, cand geamul ingheata si se lipeste de garnitura de protectie din cauciuc. Scaunele ofera o sustinere laterala buna, reglajul putand fi realizat pe 3 directii. Accesul la locurile din spate se face cu usurinta, scaunele fata culisand suficient de mult pentru a oferi destul spatiu. Usile de mari dimensiuni reprezinta un alt element ce faciliteaza intrarea in spate, desi s-a demonstrat statistic faptul ca un client al acestei clase de automobile transporta mai mult de un pasager in foarte putine cazuri. Un mare minus pentru interior il reprezinta pozitionarea cotierei fata. Schimbarea vitezelor se face cu mare greutate cu cotiera lasata, iar condusul pentru mai mult de o ora fara cotiera se poate dovedi obositor. Portbagajul de sub 300 de litri ofera spatiu doar pentru cateva sacose de cumparaturi si cel mult doua valize pentru o scurta vacanta.
Cat costa? Cat consuma?
In echiparea Distinctive, noua MiTo costa 19,400 de euro cu tva inclus. Pentru cei pentru care pretul reprezinta un impediment, se poate opta pentru o versiune mai putin echipata, si o varianta de motorizare pe benzina. Consumul mediu inregistrat de noi in timpul testului desfasurat pe durata a 3 zile si 280 km a fost de 6,7 litri/100 km, in timp ce constructorul declara 4,8 litri Valoarea destul de ridicata se datoreaza in principal selectarii modului Dinamic. Motivatia: odata selectat, cu greu revii la modul normal de rulare. Valoarea unui RCA se ridica la valoarea de 660 RON, in timp ce pentru CASCO veti plati o suma situata in jurul valorii de 1040 de euro.
Verdict :
Intalnirea cu noua Alfa MiTo te face sa te simti mandru cand la semafor esti catalogat drept “aflist”. E o senzatie placuta, desi un barbat intr-o Alfa rosie, cu bord rosu nu inspira prea multa masculinitate. Dar nici nu ar trebui sa inspire, pentru ca MiTo se vrea a fi accesoriul femeilor indragostite de moda, branduri italiene si arta, nu al suporterilor lui Milan sau Juventus. Subcompacta premium impresioneaza la capitolul design, imagine si functionalitate, MiTo facand parte din categoria modelelor la care nu conteaza si ultimul euro din pret. E o alegere pe care o faci cu inima, si de cele mai multe ori atasamentul fata de marca italiana vine odata cu primul contact cu masina. De remarcat progresul evident inregistrat de Alfa Romeo, materializat intr-un model cu o personalitate puternica. A meritat un preview video, primul dintr-o serie pe care o vom inaugura oficial in noul an ! Si inca ceva: sa nu fiti surprinsi daca viitorii posesori de MiTo isi vor boteza masina Bella. Au tot dreptul !