

Bentley a asamblat ultimul motor V8 de 6.75 litri, cel mai longeviv V8 aflat in productie continua in industria auto de peste 60 de ani. Acesta a fost asamblat manual pana in prezent. De altfel, la ultimul motor a lucrat o echipa dedicata de sapte tehnicieni, care au pus cap la cap toate componentele. Motorul a fost produs in aceeasi configuratie si alezaj ca si prima versiune din 1959, iar ultimul model pe care a fost montat acum este Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner.

Dezvoltat initial de o echipa de ingineri Bentley in anii ’50, pentru a oferi un plus de performanta si eleganta comparativ cu motorul cu sase cilindri in linie pe care il inlocuia, V8-ul a echipat prima data, in 1959, modelul S2 si oferea 182 CP. De atunci a primit multe imbunatatiri si solutii tehnice, precum supraalimentare (intai singlesi apoi twin), sistem electronic de control, sistem de injectie, distributie variabila.
Cea mai puternica evolutie a dezvoltat 537 CP si 1.100 Nm, fiind montat sub capota lui Mulsanne Speed. In ceea ce priveste poluarea, versiunea care a iesit acum din productie producea cu 99% mai putine emisii decat motorul din 1959.

Fiecare dintre cele 36.000 de motoare V8 produse in cei peste 60 de ani a fost asamblat manual in sectia de motoare a fabricii din Crewe. Chiar si versiunea moderna a motorului necesita 15 ore pentru a fi realizata, toate componentele sale fiind alese individual pentru a crea un echilibru perfect si o rulare optima.
Fiecare motor a purtat semnatura unui specialist Bentley care a lucrat la asamblare. Iesirea din productie a V8-ului coincide si cu pensionarea navei amiral Mulsanne. Locul acesteia in fruntea ofertei companiei va fi luat de Flying Spur, care va primi pana in 2023, alaturi de toata gama, o motorizare hibrida.
