HighlightStiri

BMW 128ti ataca hot-hatch-urile cu tractiune fata

De 17 septembrie 2020No Comments
;;;;;;;

Cu 265 CP, exclusiv pe puntea fata si gestionati de un diferential cu alunecare limitata Torsen, BMW 128ti este, practic, primul hot-hatch cu tractiune fata al marcii. Sigur, este o nuanta, pentru ca multi ingineri din Grup au lucrat la versiunile hot ale lui MINI, deci nu ar fi o premiera tehnica din punct de vedere al dezvoltarii interne. Insa acum este vorba despre BMW si, probabil ca un purist isi va pune problema ca are sub pedala 265 CP, dar nu va putea face gogosi.

Ideea este ca nu toti tinerii isi doresc un xDrive, iar cei pasionati de hot-hatch-uri vor o tractiune fata. Asadar, welcome in the club, alaturi de VW Golf GTI, Honda Civic Type-R & company. Pozitionat sub varful de gama M135i xDrive, BMW 128ti (denumiea TI a fost folosita cu peste jumatate de secol in urma, pe modele sport precum 1800 TI sau 2000 TI) foloseste motorul de 2 litri, cu tehnologie TwinTurbo.

Fiind cu 80 kg mai usor decat M135i xDrive, ti-ul are un raport de 5,73 kg/CP, fata de 5,22 kg/CP in cazul versiunii M. Este o diferenta mica, dublata de numeroase modificari tehnice aduse lui 128ti, tocmai pentru a-i imprima o dinamica acentuata. Iar aici notam suspensia M Sport adaptata special si cu o garda la sol redusa cu 10 mm, BMW Performance Control, calibrat special, sistem de directie personalizat si frane M Sport. 

De asemenea, sunt disponibile optional anvelope sport, fara costuri suplimentare, in cazul in care posesorul vrea sa simta si mai bine asfaltul. Pentru transmisie se ofera exclusiv cutia automata Steptronic Sport cu opt trepte, cu care BMW 128ti ajunge de la 0 la 100 km/h in 6,1 secunde. In prezent se fac testele finale pe soselele din jurul buclei Nordschleife de la Nurburgring si, bineinteles si pe celebrul circuit. Versiunea de serie va fi lansata pe piata in noiembrie 2020. 

Share