
În viziunea BMW Group, sustenabilitatea este o parte esenţială în definirea noului concept de automobile premium. Preocuparea pentru o dezvoltare durabilă şi un impact minim asupra mediului se regăseşte de la procesul de producţie, la eficientizarea constantă a consumului şi emisiilor grupului.
În 2007 se stabilea obiectivul de a reduce emisiile de CO2 şi consumul pentru fiecare automobil produs cu o medie de 30% până în 2012. Nivelul de eficienţă pentru acest interval a fost 35,7% şi acum obiectivul 2006-2020 este o îmbunătăţire de 45%. „Modelul nostru de afaceri este bazat pe automobile şi servicii premium pentru mobilitate individuală. Privim spre viitor şi ne concetrăm acţiunile către obiective pe termen lung. Ţelul nostru este să fim pionieri, oferind clienţilor noştri soluţii care deschid drumul către viitor,” a explicat Dr. Norbert Reithofer, Preşedintele Consilului Director BMW AG.
În 2013 faţă de 2012, nivelul de resurse utilizate şi emisii generate la producţia unui automobil a scăzut în medie cu 6,6%, ceea ce a generat o reducere a costurilor cu 6,8 milioane Euro. Eficientizarea a fost obţinută prin investiţii continue în procesele de producţie, de la dezvoltarea de surse de energie regenerabilă pentru procesul de producţie, la optimizarea continuă a procesului de producţie, aşa cum este folosirea utilajelor propulsate cu hidrogen în fabricile sale.
Între 1995 şi 2013 media emisiilor pentru automobilele vândute în Uniunea Europeană a scăzut cu 37%. Consumul mediu pentru automobill vândut în 2013 în spaţiul Uniunii Europene este de 6,2 litri pentru benzină şi 4,8 litri pentru diesel. Nivelul mediu de emisii este de 133 g CO2 per km. În 2013 erau deja 39 de automobile oferite care înregistrau emisii de cel mult 120 g CO2 per km.