

BMW a fost cea mai bine vanduta marca premium din lume in 2021. Astfel, bavarezii depasesc rivalii din Stuttgart intr-un an in care criza semiconductorilor a avut un impact major asupra industriei. BMW a vandut 2.213.795 unitati, cu 9,1% mai mult decat in 2020, in vreme ce Mercedes-Benz a scazut cu 5%, pana la 2.054.962 unitati. Una dintre cauzele principale este trecerea relativ “brusca” pe care Mercedes a facut-o inspre electrice. Electricele nu fac inca volume insemnate, desi este un subiect intens mediatizat.

Apoi mai sunt flotele mari, care conteaza mult in cifrele finale de vanzari si unde achizitiile sunt facute aproape exclusiv pe modele termice/hibrid. Nici la nivel de Grup, Mercedes nu depaseste BMW, avand in vedere ca MINI si Rolls-Royce au performat mult mai bine decat decat Smart, care a devenit o marca electrica. Pe locul trei ramane Audi, care nu a depasit 1,7 milioane de exemplare vandute in 2021, cu 0,7% mai putin decat cu un an inainte.