Teste

BMW Express – Test BMW 535d xDrive

De 7 noiembrie 2013No Comments
; ; ; ;

Berlinele premium au fost intotdeauna specialitatea producatorilor germani, mai ales cand in ecuatie a intrat si performanta.  Insa pe langa modelele declarat sportive, cum sunt cele care poarta semnatura “M”, mai exista cateva exemple care se descurca excelent la acest capitol fara a avea acea tendinta de a iesi in evidenta care poate deranja in anumite cazuri.

BMW 535d xDrive este unul dintre aceste exemple, unde sub o forma aparent “normala” se ascunde o masina capabila sa-ti schimbe radical parerea despre conceptul de berlina.

Design – Confort

Cea mai noua generatie Serie 5 a adoptat un design ceva mai conservator, dar care pastreaza trasaturile marcii. In afara de versiunea M5, nu vei vedea nici un detaliu supradimensionat sau scos in evidenta intr-un alt fel, iar in general actuala Serie 5 atrage atentia mai putin prin forma “indrazneata” sa zicem, cum o facea generatia anterioara, si pune mai mult accentul pe unitate.

O data urcat la volan vei fi inconjurat de o multime de butoane asezate in acelasi stil ca la generatia precedenta, asadar cei care au mai avut BMW pana acum se vor simti “ca acasa”. Versiunea 535d este cea mai scumpa dintre motorizarile diesel “standard”, adica am scos din calcul M550d, asadar echiparile oferite de serie sunt mai mult decat multumitoare, dar asta nu inseamna ca, indiferent de domeniu, BMW nu poate face ceva si mai performant care sa ajunga, evident, in lista de optionale.

Modelul testat de noi a apelat la acesta lista, insa diferenta de pret nu tocmai mica ce a fost generata este pe deplin justificata de ambiata si confortul ofeite pasagerilor.

“Sufeltul” habitaclului este sistemul iDrive al carui buton de comanda din consola centrala a fost redesenat si este acum realizat din materiale de mai buna calitate care il fac si mai placut in utilizare. De aici ai practic acces la toate functiile masinii, care nu sunt deloc putine, si poti accesa si internetul printr-o legatura de date cu un telefon mobil.

Ceasurile de bord clasice au fost inlocuite de un ecran LCD care schimba grafica in functie de modul ales si accentueaza cifrele care se afla in dreptul acului vitezometrului si al turometrului pentru a fi citite cat mai usor.

Motor – Cutie de viteze

Sub denumirea 535d se ascunde un motor diesel cu sase cilindri de trei litri, capabil sa produca 313 CP.  In practica, asta inseamna ca la cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie masina va raspunde instantaneu si mult mai “tare” decat te-ai astepta. Dar pentru o astfel de reactie a masinii e nevoie sa apesi cateva butoane care te ajta sa pleci de pe loc ca o racheta. Felul in care se comporta masina depinde aproape in totalitate de cele doua butoane din partea stanga a manetei schimbatorului de viteze. Nu par foarte importante la prima vedere, dar de aici poti transforma masina din cea mai confortabila limuzina, intr-o bestie care devoreaza kilometri.  

La apasarea unuia dintre butoane se va deschide o lista cu modurile disponibile pe ecranul din fata soferului, in timp ce ecranul central afiseaza o scurta descriere. “Confort+” face exact ce spune si denumirea. Suspensia devine nult mai confortabila, as putea spunea chair prea confortabila pentru un BMW, dar in sensul bun. Se schimba si raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie care va sacrifica o parte din performante pentru a se asigura ca persoanele aflate la bord nu vor simti nici o zmucitura. In partea opusa se afla modul “Sport+” care anuleaza tot ce am enumerat mai sus pentru a folosi la maximum motorul si transmisia. Sunt pusi la treaba toti cei 313 CP care exploateaza fara mila plusul de aderenta oferit de sistemul xDrive. Acceleratiile sunt la fel de impresionate indiferent daca pleci de pe loc sau vrei sa depasesti pe autostrada.

Dinamica – Performante

Pentru o berlina, performatele sunt cu mult peste nevoile de zi cu zi. Pentru un BMW insa, as spune ca este exact ce trebuie. Motorul diesel se multumeste cu foarte putin combustibiul in comparatie cu performantele pe care le ofera, iar comportamentul dinamic este peste ce alti constructori numesc “Sport”. Pentru ca vorbim de BMW, se poate opta si pentru ceva mai extrem gen M550d sau chiar M5, dar asta numai daca va plac sporturile extreme.

Din pacate, exista si un dezavantaj in a avea atatea optiuni pe o berlina. Toate sistemele care permit “transformarea” masinii, precum si echipamentele necesare asigurarii unui astfel de confort, adauga o greutate suplimentara unei masini de 4,9 m lungime. Rezultatul este o masa proprie de 1.915 kg care se face simtita la franare, dar mai ales pe viraje unde electronica depune vizibil un efort pentru a pastra masina pe trasa dorita cand anvelopele se apropie de limita aderentei.

Concluzie

BMW 535d iti ofera posibilitatea sa “simti” pe ce ai dat banii. In cazul de fata, pretul pleaca de la 62.124 de euro cu tot cu TVA, dar se mai poate adauga o suma considerabila pentru dotarile optionale. La acest nivel de pret alegerea unei masini time foarte mult de preferintele personale, mai ales ca si BMW si vesnicii sai rivali, Audi si Mercedes, se bazeaza pe o imagine de marca foarte puternica ce nu poate fi schimbata de dragul unei anumite categorii de clienti. Cu alte cuvinte, nu neaparat pretul sau numarul cailor putere va determina alegerea acestei masini si nu inseamna ca e mai buna sau nu fata de concurenta.

{gallery}Test BMW 535d xDrive{/gallery}

Share

Leave a Reply

16 + fifteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373