
BMW Group incepe sa testeze automobile cu un sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen intr-o configuratie apropiata de serie, in conditii de zi cu zi, pe drumurile europene. Programul de testare lansat recent deschide calea pentru ca BMW Group sa prezinte un model de serie mica, cu aceasta tehnologie de propulsie, dezvoltat pe baza BMW X5, spre sfarsitul anului 2022. La fel ca rezervorul de combustibil al unui model conventional cu motor termic, rezervorul de hidrogen al BMW i Hydrogen NEXT poate fi umplut in decurs de trei pana la patru minute cu un combustibil care asigura o autonomie de cateva sute de kilometri in toate conditiile meteorologice.
BMW i Hydrogen NEXT foloseste pile de combustie din cooperarea cu Toyota Motor Corporation pentru dezvoltarea produsului. Celulele individuale provin de la niponi, in timp ce stiva de pile de combustie si sistemul de propulsie complet sunt dezvoltari originale ale BMW Group. Cooperarea stabilita in 2013 urmareste sa optimizeze caracterul practic de zi cu zi si scalabilitatea tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen pentru utilizare in automobilele de productie respective ale fiecarei companii, prin schimbul intens de experienta.

Sistemul de propulsie complet al BMW i Hydrogen NEXT combina tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen cu tehnologia BMW eDrive din generatia a cincea – care poate fi experimentata deja la BMW iX3 si in curand la BMW iX si BMW i4. Energia electrica este generata in pila de combustie ca rezultat al unei reactii chimice intre hidrogenul transportat de automobil si oxigenul din aer. Aceasta ofera o putere electrica de 125 kW/170 CP.
De asemenea, energia stocata intr-o baterie tampon de performanta este utilizata pentru manevre de acceleratie dinamica si acceleratii scurte pentru depasiri. Prin urmare, sistemul ofera o putere de 275 kW/374 CP care corespunde exact celei mai puternice motorizari pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, utilizata in prezent la modelele BMW – garantand astfel dinamica pentru care este cunoscuta marca. Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat in doua rezervoare de 700 bar, din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), care impreuna contin sase kilograme de hidrogen.