Este stiut ca BMW pregateste o noua platforma tehnica – denumita Neue Klasse, revolutionara, ce va debuta in 2025 pe un prim model electric in segmentul lui Seria 3 (zvonurile fac referire la succesorul actualului i2, sedanul electric lansat in China). Pana atunci, bavarezii au adus la CES Las Vegas conceptul i Vision Dee (acronimul de la Digital emotional experience), descris ca fiind un nivel urmator in interactiunea om-masina.
Iar aceasta poarta catre realitate virtuala o constituie in primul rand parbrizul, care este de fapt un ecran imens pe care sunt proiectate toate informatiile care erau pana acum incluse in sistemele de infotainment si instrumentarul de bord. acest head-up display generalizat are patru niveluri de reglaje, intre cel mai evoluat (realitate viurtuala) la cel analogic pur, trecand prin realitate augmentata si digitala.
Soferul foloseste BMW Mixed Reality slider de pe panoul cockpitului pentru a determina ce continut este afisat pe display. Daca este necesar, ferestrele reglabile pot fi folosite pentru a estompa treptat realitatea, pana cand se trece la o experienta pur virtuala. Aceasta realitate mixta poate fi experimentata in automobil intr-un mod captivant, care implica diferite simturi fara instrumente suplimentare, creand o noua dimensiune a placerii de a conduce pentru utilizator.
Interiorul nu are nici o comanda fizica, de altfel nu are decat volanul, ca si componenta ‘clasica”, dar plansa de bord, acoperita cu un un material textil, include senzori shy-tech (tactili) pentru plasarea comenzilor catre sistemul de infotainment. BMW Mixed Reality slider, in combinatie cu BMW Head-Up Display avansat, reprezinta un punct de atractie digital si controlul central de operare pentru BMW i Vision Dee.
Pentru ca nu exista vreun ecran in spatale sau, volanul are un brat inclusiv la ora 12. Evident, sistemul autopilot este prevazut, iar odata activat, intreg parbrizul poate deveni un ecran de proiectie pentru un film sau a unui scenariu virtual, cum ar fi traversarea unor zone salbatice.
Exteriorul are la fel de multe noutati, incepand chiar cu farurile si grila BMW inchisa, ce formeaza un simbol figital (fuziune intre fizic si digital) comun pe o suprafata uniforma, care isi poate schimba starea (folosind tehnologia E ink). acest lucru permite afisarea diferitelor expresii faciale – ceea ce inseamna ca BMW i Vision Dee poate vorbi cu oamenii si, in acelasi timp, poate exprima vizual dispozitii precum bucurie, uimire sau aprobare.
Masina foloseste numerosi senzori pentru a inregistra identitatea si pozitia persoanei si reactioneaza atunci cand se apropie. In drum spre cockpit, conducatorul este intampinat de usile cu deschidere automata. De asemenea, BMW i Vision Dee poate proiecta o imagine a avatarului conducatorului pe geamul lateral pentru a personaliza si mai mult scenariul de bun venit. Caroseria in sine este interactiva, putandu-si schimba culoarea datorita unei pelicule brazadata de impulsuri electrice, o tehnologie care a fost prezentata pentru prima data pe conceptul ix Flow.
Elementele de design traditionale, cum ar fi grila BMW, farurile circulare duble si curba Hofmeister, sunt reimaginate, cu simboluri figitale care inlocuiesc elementele analogice. acest lucru ii confera BMW i Vision Dee propriul sau caracter digital, umanizat.
„Cu BMW i Vision Dee, aratam cum masina poate fi integrata perfect in viata ta digitala si poate deveni un partener de incredere. Automobilul in sine devine portalul tau catre lumea digitala – cu conducatorul mereu in control”, a spus Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design. Iimplementata in mod corect, tehnologia va crea experiente pretioase, va va face un conducator mai bun si pur si simplu va aduce oamenii si automobilele mai aproape unii de altii.”