HighlightStiri

BMW i8 iese la pensie

De 12 martie 2020No Comments
;;;;;

La sase ani de la lansarea pe piata si trecut de borna a 20.000 de untati vandute, BMW i8, primul plug-in hybrid al marcii, iese din productie. Momentul se va consuma la mijlocul lunii aprilie, i8 lasand loc noilor generatii de modele electrice ale marcii: iX3, i4 si iNext. Expus initial la Salonul Auto de la Frankfurt 2009, sub forma unui concept cu motor turbodiesel, i8 a fost lansat in 2014, iar in 2018 a primit un facelift si o versiune open-top.

De-a lungul celor sase ani de comercializare, BMW i8 a avut o singura versiune de motorizare formata din propulsorul cu benzina de 1.5 litri turbo, cu trei cilindri (cu o putere litrica de 154 CP/litru), alaturat unui motor electric. In 2018 sistemul de propulsie a primit imbunatatiri, celula de baterii ajungand de la 20 Ah la 34 Ah, respectiv la 11,6 kWh, iar motorul electric a mai castigat 12 CP, pana la un total de 143 CP. Puterea totala rezultata este de 374 CP, care ii asigura masinii un sprint 0-100 km/h in 4,4 secunde si o viteza maxima de 250 km/h. Autonomia electrica a lui i8 Coupe este de 55 km, iar pentru i8 Roadster de 53 de km. 

BMW i8 a introdus multe tehnologii in premiera, precum folosirea in productia de serie a CFRP-ului (Carbon Fiber Reinforced Polymer), a fost primul model de serie din lume echipat cu faruri cu tehnologie laser, iar pentru fabricarea acoperisului esxcamotabil al versiunii cabrio a folosit un nou tip de printare 3D pentru aluminiu. Fabrica BMW din Leipzig produce in prezent ultimele 200 de unitati ce fac parte din asa numita serie Ultimate Sophisto Edition. Unul dintre automobioe este exemplarul cu numarul 20.000 si a fost produs in decembrie 2019.

Share

Leave a Reply

2 × 5 =