Stiri

BMW i8, prezentat oficial la Frankfurt

De 10 septembrie 2013No Comments

Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126.000 euro în Germania, 99.125 lire sterline în Marea Britanie și 135.700 dolari în USA, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.

Exterior

Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeaşi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai uşor decât oţelul şi cu 30 de procente faţă de aluminiu. Principiul designului ultrauşor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului. Ca al doilea model de serie BMW i, BMW i8 dezvăluie şi versatilitatea limbajului de design care definește automobilele BMW i. Designul său semnalează uşurinţă, siguranţă, eficienţă şi plăcere pură a condusului – calităţi remarcabile pe care BMW i8 (maşină sport hibrid plug-in) le împărtăşeşte cu BMW i3, modelul propulsie integral electrică care a fost conceput pentru condus urban agil şi confortabil.

Cu o lungime de 4.689 mm, o lăţime de 1.942 mm şi o înălţime de 1.293 mm, BMW i8 are proporţiile unei maşini sport tipice. Personalitatea dinamică este subliniată şi de capota lungă, elementele aerodinamice evidente, linia alungită a plafonului, consolele scurte şi ampatamentul de 2.800 mm. Combinaţia între aptitudinile sportive şi eficienţă se traduce prin designul modelului cu 2+2 locuri – având în prim-plan semnătura limbajului de design BMW i. Ecartamentul lat al maşinii (1.644 mm pentru puntea faţă, 1.715 mm pentru cea spate) completează prezenţa dinamică puternică pe care o generează proporţiile automobilului.

Interior

Echiparea standard cu piele se extinde şi dincolo de suprafaţa scaunelor, la componente ale consolei centrale, la panoul de instrumente şi la panourile interioare ale uşilor. Utilizarea pielii tratată cu substanţe naturale, inclusiv extract de frunze de măslin, subliniază atât ideea de dezvoltare durabilă la BMW i8, cât şi exclusivitatea şi aspectul sportiv. Secţiunile CFRP expuse din celula pasagerilor, vizibile în jurul spaţiului de acces când uşile sunt deschise, subliniază conceptul de masa redusă. Linia Halo vine şi cu vopsea de înaltă calitate pentru anumite suprafeţe ale panoului de instrumente şi decoraţiuni ale uşilor. Inelul de accent pentru volanul îmbrăcat în piele are culoarea BMW i Blue pentru linia de echipare Halo, respectiv Satin Silver pentru alte variante.

Sistemul de propulsie

BMW i8 combină performanţele unei maşini sport de top cu economia de combustibil şi emisiile familiare mai degrabă pentru un model de clasă mică. Este bazat pe o arhitectură a automobilului care oferă platforma perfectă pentru un comportament agil datorită centrului de greutate dispus foarte jos şi unei distribuţii 50:50 a maselor. 

Motorul cu ardere internă, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvoltă 170 kW/231 CP şi propulsează puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP transmite puterea spre puntea față și este alimentat de energia acumulatorului litiu-ion care poate fi încărcat de la o priză normală. Într-un regim de condus cotidian, acest sistem hibrid plug-in permite o autonomie de până la 35 de kilometri şi o viteză maximă de 120 km/h în regim exclusiv electric.

Cea mai puternică dintre cele două surse propulsează puntea spate şi este susținută electric de sistemul hibrid pentru a oferi plăcerea condusului specifică BMW, oferind în acelaşi timp un nivel fără precedent al eficienţei. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în doar 4,4 secunde, în timp ce consumul mediu de combustibil – calculat în ciclul de testare EU pentru automobile hibrid plug-in – este de 2,5 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 59 g/km.{gallery}i8{/gallery}

Share

Leave a Reply

nine + seventeen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373