HighlightStiri

BMW iX, SUV-ul electric de serie cu 500 CP si 600 km autonomie

De 12 noiembrie 2020No Comments
;;;;;;;;;;;;;;;;;

Conceptul iNEXT devine realitate si va intra in productie la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumatate a anului 2021 sub numele BMW iX. Este primul model bazat pe un set nou de instrumente, modular şi scalabil, pe care va fi construit viitorul grupului BMW . Denumirea iX semnifica pozitia noului model in topul liniei electrice a marcii, acesta avand dimensiunile unui X5 si un interior comparabil ca si spatiu cu al unui X7

BMW iX foloseste a cincea generatie a tehnologiei BMW eDrive, care inglobeaza cele doua motoare electrice, electronica de putere, tehnologia de incarcare si bateria de inalta tensiune. Unitatea de putere dezvoltata de BMW Group si fabricata in mod sustenabil, fara utilizarea de materii prime critice cunoscute ca pamanturi rare, va dezvolta, dupa cele mai recente calcule, o putere maxima de peste 370 kW/500 CP. Acest lucru va fi suficient pentru a propulsa BMW iX de la 0 la 100 km/h in mai putin de 5 secunde.

In acelasi timp, obiectivul clar al automobilului este de a afisa un consum combinat de energie electrics extrem de redus pentru segmentul ssu – mai puţin de 21 kWh/100 km in ciclul de testare WLTP. Cu o capacitate de peste 100 kWh a bateriei, autonomia va depasi astfel 600 de kilometri în ciclul WLTP.

Noua tehnologie de incarcare a BMW iX permite incarcarea rapidaă DC de pana la 200 kW. In acest fel, bateria poate fi incarcata de la 10 la 80% din capacitatea sa maximă in mai putin de 40 de minute. In plus, in decurs de zece minute poate fi alimentataă suficienta energie in baterie pentru a creste autonomia masinii cu peste 120 de kilometri. Este nevoie de mai putin de 11 ore pentru a incarca bateria de inalta tensiune de la 0 la 100% la 11 kW dintr-un panou (Wallbox).

Noul model foloseste, in premiera pentru segmentul sau, constructia spaceframe din aluminiu, mixul de materiale incluzand CFRP si termoplastice de inalta performanta, alaturi de oteluri de inalta rezistenta si aluminiu. Componentele CFRP pentru cadrul lateral, canalele de ploaie, rama acoperisului, panoul capotei si rama lunetei formeaza impreuns asa-numita Carbon Cage, disponibilă pentru prima dată la caroseria BMW iX, fiind o evolutie a Carbon Core folosita la Seria 7. 

Sunt folosite solutii de ultima ora la aproape orice componenta a masinii, incepand cu acoperirea cu un strat suplimentar de poliuretan a grilei, ce are efect de “auto-reparare” a zgarieturilor minore, pana la elementele personaliozate pentru partea frontala, cea spate caroserie si zona rotilor, ce adauga peste 65 km la autonomia masinii. Daca in standard sunt oferite jante de 20 de inci , optional sunt disponibile in premiera mondial jante Air Performance, de 21 sau 22 inci, ce unesc proprietăţile aerodinamice optimizate cu eleganţa unei jante din aluminiu cu design V-spoke. Acestea cântăresc cu aproximativ 15% mai puţin decât jantele convenţionale din aliaj uşorsi adauga până la 15 kilometri autonomie suplimentara.

Coeficientul aerodinamic al masinii este de 0,25. Avand in vedere configuratia mecanica, iX este primul model BMW care nu mai ofera acces posesorului sub capota. De altfel, aceasta nu se mai poate deschide, logo-ul folosind ca gura de umplere pentru lichidul de parbriz si luneta. iX nu are manere vizibile pentru usi, fiind escamotabile electric, fiind disponibila inclusiv functia BMW Digital Key pentru smartphone.

Interiorul este la fel de spectaculos ca exteriorul, folosind materiale textile de inalta calitate si tesaturi din microfibre, lemn certificat FSC, materiale plastice reciclate, ba chiar un tratament special pentru pielea de pe scaune si plansa de bord, cu un extract natural de frunze de maslin. 

BMW iX este primul model al bavarezilor care dispune de ecranul curbat central de înaltă rezoluţie, format dintr-o singură piesa, ce include doua ecrane: instrumentarul de bord de 12,3 inci si display-ul central de 14,9 inci. BMW iX inaugureaza volanul hexagonal, a varui geometrie il face ideal pentru comutarea intre condusul autonom si cel activ. Incalzirea cu un nou sistem de comanda in trei trepte, o alta premiera, este disponibila optional pentru BMW iX. De asemenea, in premiera proiectorul pentru Head-Up Disply este ascuns vederii.

Share