Campioana en-titre in DTM continua seria de succese – productia modelului de serie a ajuns la final dupa ce au fost construite peste 40.000 de unitati.
Dupa castigarea tuturor titlurilor din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) in 2012, BMW M3 a continuat seria victoriilor si in acest an competitional. Iar versiunea de curse va fi implicata in batalia pentru victorie si in acest sezon. Modelul de serie a ajuns deja la linia de sosire odata cu anuntul facut de BMW M GmbH cu privire la finalul productiei celei de-a patra generatii BMW M3 Coupé. Masina sport foarte performanta, din care a luat nastere versiunea DTM care s-a impus anul trecut, isi va incheia cariera dupa ce peste 40.000 de unitati au parasit linia de asamblare. BMW M3 Coupé incheie o cariera extraordinara pe piata auto mondiala. Propulsat si el de un motor V8 de inalta turatie, BMW M3 Cabriolet va continua sa fie produs pana in luna septembrie 2013.
Inca de la prima generatie prezentata in 1986, BMW M3 a devenit referinta masinilor sport pentru acest segment atat pe sosea, cat si pe circuit. Cea mai recenta generatie BMW M3 a adus noi elemente in aceasta poveste speciala de succes. Productia BMW M3 Coupé – lansat in 2007 – a depasit 40.000 de unitati, in timp ce BMW M3 Sedan a fost construit in aproape 10.000 de unitati. Pana in prezent, aproape 16.000 de unitati BMW M3 Cabriolet au fost produse. In total au fost livrate in Romania 22 de unitati, din care 17 BMW M3 Coupé.
Cea mai importanta particularitate comuna a celor trei versiuni de caroserie este sistemul de propulsie si tehnologia sasiului, derivare direct din motorsport. Motorul de 4,0 litri, primul V8 care a echipat un model M3 de serie , dezvoltat exclusiv pentru BMW M3, are cele doua randuri de cilindri dispuse in unghi de 90 de grade. Propulsorul dezvolta o putere maxima de 309 kW/420 CP, genereaza un cuplu maxim de 400 Nm, iar turatia maxima ajunge la 8.400 rpm. Asemenea turatiei ridicate a motorului, numeroase detalii de constructie – precum supape-fluture individuale controlate electronic, control al impulsului de ioni si furnizare optimizata dinamic a uleiului – au fost preluate direct din motorsport. Alaturi de reactia instantanee, furnizarea puterii deosebite a motorului atmosferic – mentinuta la un nivel constant la limita superioara a turatiei – este o caracteristica definitorie. La cinci editii consecutive ale International Engine of the Year Award, motorul BMW M3 a castigat trofeu clasei de capacitate 3,0-4,0 litri.
Transferul de tehnologie de pe circuit in productia de serie se regaseste si la nivelul altor componente ale sistemului de propulsie si ale sasiului. Sasiul ultrausor este completat de puntea fata, conectata la caroserie printr-o placa de aluminiu pentru rigidizare, si de cea spate cu cinci brate de legatura, cu bare antiruliu tubulare si brate de control al puntii din aluminiu ranforsat. Dezvoltat special pentru M3, sasiul este combinat cu un sistem de directie cu pinion si cremaliera cu functie Servotronic specifica M si diferential M variabil pentru puntea spate. BMW M3 a fost echipat standard cu un sistem de franare cu componente superperformante si optional putea fi comandat cu sistem Electronic Damper Control (control electronic al amortizoarelor) cu trei moduri de functionare.
O alta optiune inovatoarea care a fost introdusa la a patra generatie BMW M3 a fost M DCT Drivelogic. Prima transmisie cu dublu ambreiaj pentru modelele de serie care putea fi reglata pentru a se potrivi caracteristicilor de performanta ale motorului de inalta turatie, oferea posibilitatea unei acceleratii deosebit de dinamice, fara intrerupere a fluxului de putere.
A patra generatie BMW M3 a fost deschizatoare de drumuri in categoria sa atunci cand a fost vorba de constructii ultrausoare inteligente. Alaturi de capota din aluminiu si aripile fata din plastic, un rol important in reducerea masei caroseriei coupé l-a avut acoperisul din carbon. Utilizarea acestui material de avangarda pe scara larga la BMW M3 a reprezentat un alt pas important pentru BMW Group spre productia la scara industriala a componentelor de carbon ale caroseriei.
De-a lungul celor peste sase ani de productie BMW M3, SUA, Marea Britanie si Germania au fost cele mai importante piete pentru vanzarea modelului. In 2010, versiunea Coupé a devenit si o opera de arta cand artistul american Jeff Koons a transformat modelul pentru anduranta BMW M3 GT2 in cel de-al 17-lea membru al seriei BMW Art Car. Creatia lui Koons a fost dezvaluita in iunie 2010 la Centrul Pompidou din Paris, dupa care masina a luat startul, la doua saptamani distanta, in cursa de 24 de ore de la Le Mans. BMW M3 GT2 a adaugat o noua serie de victorii la palmaresul exceptional al modelului BMW M3, inclusiv cinci titluri in American Le Mans Series si victoria in cursa de 24 de ore de la Nürburgring.
A patra generatie BMW M3 a fost produsa la uzina BMW din Regensburg, alaturi de BMW Seria 3 Sedan, Coupé si Cabriolet. Motorul V8 a fost furnizat de uzina de motoare BMW din München.
Printre punctele de atractie ale perioadei de productie BMW M3 au fost seriile limitate care puneau accent suplimentar pe performantele dinamice. BMW M3 GTS a fost dezvoltat ca model omologat pentru strada, dar destinat curselor intre cluburi sportive. Capacitatea motorului V8 a fost extinsa la 4,4 litri, ceea ce a permis o capacitate maxima de 331 kW/450 CP. Componentele traditionale ale sasiului si masurile aerodinamice, precum si cockpitul cu numai doua locuri pentru utilizare in curse, au pregatit aceasta editie speciala a modelului pentru mediul competitional si au asigurat o experienta M foarte intensa pe sosea. 135 de unitati ale BMW M3 GTS au fost livrate clientilor.BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) s-a alaturat in 2011, cu o serie limitata la numai 67 de unitati. Bazat pe BMW M3 Sedan si construit la uzina BMW M GmbH, BMW M3 CRT a avut componente usoare exclusive, o versiune de 331 kW/450 CP a motorului V8 si tehnologie modificata a sasiului care s-a remarcat si la versiunea BMW M3 GTS. Un proces inovator de productie a plasticului ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) a fost utilizat la constructia BMW M3 CRT. Capota este realizata din doua profile CFRP intre care se afla o structura tip fagure cu aramida. Aceasta constructie a oferit capotei rezistenta echivalenta a unei structuri din otel, dar cu o masa de patru ori mai mica. Scaunele tip scoica ale BMW M3 CRT au fost produse din doua straturi CFRP care acopera o structura tip fagure din hartie reciclata, la care s-a adaugat, in zonele vizibile, un strat de carbon realizat prin tehnologia conventionala de productie. Realizate din CFRP, eleronul spate si priza de aer integrata in bara fata – completeaza lista de elemente exclusiviste ale BMW M3 CRT.
La finalul anului trecut BMW M GmbH a sarbatorit un succes triplu la revenirea BMW in DTM – titlurile pilotilor, constructorilor si echipelor au fost castigate cu BMW M3 – cu o serie limitata a unui model special: 54 de unitati BMW M3 DTM Champion Edition au parasit uzina, cate unul pentru fiecare victorie obtinuta de BMW in DTM intre 1987 si 2012.