Stiri

BMW M4 CSL – 550 CP, tractiune spate si cel mai rapid M pe Nurburgring

De 20 mai 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Doar 1.000 de exemplare se vor produce din cel mai rapid BMW M din istoria Nurburgring-ului. M4 CSL este derivat din M4 Competition , dar duce setarea dinamica la un nivel extrem, pastrand totusi un iz de “old school”, precum bavarezii au mentionat-o in comunicatul lor.

Una dintre cele mai importante caracteristici ale unui model CSL (Competition Sport Lightweight) o reprezinta masa proprie, astfel ca modelul de fata are 1.625 kg, cu 100 kg mai putin decat versiunea Competition. 

Pentru acest deziderat au fost eliminate locurile posterioare, scaunele fata sunt standard M Carbon (- 24 kg), multe materialele fonoabsorbante au disparut (- 15 kg), plafonul capota si capacul portbagajului sunt din fibra de carbon (CFRP), sunt folosite discuri ceramice si jante forjate (- 21 kg), iar terminalul de evacuare din titan a mai contribuit cu inca 4 kg in minus.

Capota are chiar o sectiune unde structura din fibra de carbon este dezvaluita de doua concavitati cu contur rosu, care se extind in linie cu elementele grilei BMW. Special pentru aceasta versiune, se pot comanda optional faruri BMW Laserlight a caror lumina are o nuaanta de galben, ca referinta la modelele de succes din cursele GT. Vopseaa din poze este disponibila exclusiv pentru M4 CSL si se numeste Frozen Blooklin Grey. Mai sunt disponibile Alpine White si Saphire Black Metallic.

Motorizarea bi-turbo de trei litri, cu sase cilindri in linie, a mai castigat 40 CP comparativ cu M4 Competition, ajungand acum la 550 CP / 6.250 rpm si 650 Nm/2.750 – 5.950 rpm, cu un raport masa/putere de 2,95 kg/CP. In aceste conditii CSL-ul opreste cronometrul la 3,7 secunde pentru a atinge 100 km/h si la 10,7 secunde pana la 200 km/h.

Viteza maxima este limitata la 307 km/h. Pentru ca aceste performante sa capete o placere inca si mai pura, M4 CSL are tractiune spate, iar transmisia automata Steptronic, prin functia Drivelogic (buton integrat in maneta selectorului) are trei moduri distincte de schimbare a treptelor, inclusiv o setare speciala optimiazata pentru circuit. 

Comparativ cu M4 Competition garda la sol a fost micsorata cu 8 mm, in vreme ce la ambele punti sunt montate arcuri auxiliare, iar amortizoarele adaptive controlate electronic au un soft de functionare schimbat. Michelin este furnizorul de anvelope, cu modelul Sport Cup 2R, cu profil semislick omologat, in doua marimi: 275/25 R19 la puntea fata si 285/30 R20 pe spate. 

La interior, tapiteria imbina Alcantara si pielea Merino, sistemul BMW Live Cockpit Perofessional (instrumentar de 12,3 inci si display central de 10,25 inci) este standard, alaturi de un sistem HiFi cu 10 difuzoare si amplificator de 205 W, plus o seama de meniuri si setari speciale pentru CSL. Spre exemplu M Drift Analyser analizeaza si noteaza durata, linius si unghiul ultimului derapaj si inregistreaza parcursul pe o portiune virajata din punct de vedere al supravirarii.

Butonul M Mode situat pe panoul de control de pe consola centrala poate fi folosit pentru a regla raspunsurile si caracteristicile sistemelor de asistare a condusului, pe langa setarea de baza ROAD si modul SPORT, noul BMW M4 CSL oferind si modul TRACK.

Share

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373