Special

BMW M6 Gran Coupe lansat in Romania intr-o demonstratie de 4.335 CP

De 6 iunie 2013No Comments

BMW M6 Gran Coupe a debutat in cadrul BMW M Drive Tour, evenimentul clientilor BMW M. In perioada 30 mai – 2 iunie, pe o pista a Aeroportului Baneasa, un grup exclusiv de aproximativ 150 de invitati au putut testa unele dintre cele mai rapide si puternice modele construite vreodata de BMW: BMW M6 Coupe, Cabriolet si Gran Coupe, BMW M5, BMW X6 M si BMW M3.

Au fost deopotriva disponibile multe modele de referinta: cel mai puternic si rapid model construit vreodata de BMW (BMW M6 Coupe, 560 CP si 0-100 km/h in 4,1 secunde) sau primul model M cu tractiune integrala: BMW X6 M si motor turbo. In total participantii au avut la dispozitie 4335 CP pe care i-au putut experimenta intr-un program creat de pilotul Claudiu David, singurul instructor roman cu experienta internationala BMW Driving Experience.

BMW are o traditie bogata in astfel de programe de test, de altfel BMW Driving Experience, inaugurat din 1978 sub numele de BMW Driver Training, este cea mai veche scoala de pilotaj dezvoltata de un producator auto.

Este deja cea de-a treia editie consecutiva in Romania a unui eveniment dedicat celor mai sportive modele ale marcii. Incluzand gama BMW M Perfomance, BMW este de altfel unul dintre cei mai de succes producatori de masini sport din Romania, cu un total de 30 de modele livrate in 2013 si 7 unitati in primele 4 luni ale acestui an.

Despre BMW M6 Gran Coupe

Ultimul model al gamei M care isi face debutul pe piata din Romania este noul BMW M6 Gran Coupe. Cu un pret de 114.400 Euro fara TVA este cel mai exclusiv model produs vreodata, in timp ce acceleratia 0-100 km/h in 4,2 secunde ii asigura statutul de cel mai rapid model cu patru usi al marcii.

Tehnologia sistemului de propulsie de la BMW M6 Gran Coupé garanteaza performantele pentru care modele M sunt renumite. Motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo produce 412 kW/560 CP. Pachetul tehnologic include doua turbocompresoare twin-scroll, galerie de evacuare in cross pentru cele doua randuri de cilindri, injectie directa pe benzina High Precision, gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC si control variabil continuu al axului cu came Double-Vanos.

Propulsorul de 4.395 cmc are varful curbei de cuplu la 680 Nm, fiind atins pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.500 si 5.750 rpm, in timp ce puterea maxima este dezvoltata intre 6.000 si 7.000 rpm. Turatia maxima a motorului este de 7.200 rpm. De la 0 la 100 km/h, BMW M6 Gran Coupé sprinteaza in 4,2 secunde, pentru a atinge o viteza maxima de 250 km/h (305 km/h daca este comandat pachetul optional M Driver). Consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU este de 9,9 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 232 g/km.

Transferul puterii se realizeaza prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu sapte trepte si Drivelogic. Sistemul electronic de gestiune a transmisiei asigura selectia vitezei corecte pentru tractiune optima. De asemenea, conducatorul are la dispozitie functia Launch Control pentru acceleratie maxima, Low Speed Assistance pentru un plus de confort si functia Auto Start-Stop pentru imbunatatirea eficientei.

La BMW M6 Gran Coupé, tehnologia sasiului a fost dezvoltata astfel incat potentialul sportiv al automobilului sa aiba ca rezultat performante superioare. Asemenea puntii spate integrale, suspensia fata cu brat dublu are o cinematica specifica si componente realizate din aluminiu forjat. Suporturile sasiului, care folosesc panouri mari, asigura un transfer egal al fortelor dinamice prin caroserie. Standard, BMW M6 Gran Coupé dispune de versiunea M a sistemului Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) si directie asistata mecanic si cu raport variabil, cu functie M Servotronic.

Ca alternativa la sistemul standard de franare – unul de inalta performanta -, BMW M6 Gran Coupé poate fi comandat si cu frane M din carbon si ceramica. Realizate dintr-un nou tip de compozit cu ceramica si fibra de carbon, discurile de frana au o mai mare rezistenta la caldura si la uzura, precum si o masa redusa.

Despre BMW M GmbH

BMW M GmbH este compania care produce cele mai sportive modele ale marcii. Tot in cadrul BMW M sunt dezvoltate si versiunile BMW M Performance, programul de personalizare exclusiv BMW Indvidual, programul de automobile bilndate si BMW Driving Experience, scoala de pilotaj a marcii.

Repere in istoria BMW M

1972 – se infiinteaza BMW Motorport GmbH sub conducerea lui Jochen Neerpasch
1973 – sunt prezentate primele modele sub sigla M, se lanseaza BMW 3.0 CSL
1978 – se inaugureaza BMW Fahrer Training, prima scoala de pilotaj a unui producator de automobile
1978 – se lanseaza BMW M1, primul model BMW cu motorul amplasat central
1984 – debuteaza prima generatie BMW M5
1986 – debuteaza BMW M3, cel care avea sa devina cel mai de succes touring car din lume
1991 – McLaren primeste motorul V12 pentru supercar McLaren F1
1992 – Se infiinteaza BMW Individual
1993 – Redenumire companiei in BMW M GmbH
1996 – Se infiinteaza BMW Motorsport Ltd.
1997 – Prima cutie SMG Drivelogic pe un model M
1997, 1998 – Debuteaza BMW Z3 M Roadster si Z3 M Coupe
2003 – Este prezentat BMW M3 E46 CSL – una dintre cele mai faimoase editii speciale M3, primul model BMW care foloseste fibra de carbon
2007 – Debuteaza actuala generatie BMW M3, prima echipata cu un motor V8
2009 – Primul M cu tractiune integrala si motor turbo: BMW X5 M si BMW X6 M
2011 – Sunt prezentate BMW Seria 1 M Coupe si ultima generatie BMW M5
2012 – Este prezentata o noua categorie de modele, BMW M Performance, pozitionata intre modelele M si modelele de serie conventionale si care acum include: BMW M135i, BMW M550d, BMW X5 M50d si BMW X6 M50d.
2012 – Sunt lansate noile modele BMW M6 Coupe si Cabriolet

Share

Leave a Reply

13 − two =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373