Revista Forbes si compania de cercetare WPP au publicat un studiu comun, in cadrul caruia BMW a fost declarat marca auto cu cel mai mare impact la nivel mondial.
Dintre toate brandurile lumii, Google, Apple si Samsung raman cu cel mai mare impact.La studiu au participat peste 62.000 de respondenti din zece regiuni geografice importante: SUA, China, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Australia, Brazilia, Hong Kong si Singapore.
Top 10 al celor mai relevante branduri este dominat de Google; Apple ocupa locul al doilea, urmat la mica distanta de Samsung. In clasamentul general, BMW ocupa locul al saptelea, fiind cea mai bine clasata marca auto ca viziune si capacitate de a inspira.
In calitate de lider al studiului, Maggie Taylor a descris astfel secretul succesului care sta in spatele celor zece marci: „O marca trebuie condusa si cultivata astfel incat clientii sa o perceapa ca fiind de actualitate si relevanta, dar, in acelasi timp, sa ramana fidela valorilor sale principale”.
In contextul acestui studiu, BMW se pozitioneaza ca cea mai importanta marca auto. Atat imbunatatirea valorii de baza a marcii – „Joy”, „Placerea de a conduce” asigurata prin „EfficientDynamics” -, cat si consolidarea marcii principale BMW prin subbrandurile BMW M si BMW i reprezinta factori importanti de succes.
In acest context foarte importanta este clasarea pe locul al treilea in perceptia ca brand inovativ, imediat dupa Apple si Google.
Robert Gherghe
robert@voom.ro