Stiri

BMW Seria 4 fata in fata cu robotul KUKA

De 9 noiembrie 2020No Comments
;;;;

Un robot industrial KUKA KR210, care in trecut a fost folosit in fabrica BMW din Regensburg, a primit o noua viata la studioul de arta si tehnologie H3: de la instrument de productie la proiect de arta. Transformarea a culminat cu spectacolul-instalatie „Who am I? A human-robot performance”, selectat la Festivalul International de Arta si Tehnologie „Ars Electronica”, unde robotul KUKA a fost principalul protagonist intr-un proiect alaturi de coregrafa Andrea Gavriliu si actori ai teatrului Odeon.

Debutul „Who am I” a fost prezentat in cadrul proiectului multidisciplinar H3 Garden alaturi de o serie de concerte live si a fost totodata scena prezentarii in avanpremiera in Romania a unuia dintre cele mai sofisticate si emotionale modele ale marcii, noul BMW Seria 4 Coupé.

Cei doi eroi, robotul KUKA si BMW Seria 4 Coupé, aveau sa se intalneasca la finalul proiectului pentru a fi protagonistii unui proiect vizual unic: intalnirea dintre un fost robot BMW si cel mai nou model al marcii. A fost o un experiment vizual semnat de regizorul Florina Titz intr-un scurt metraj si de fotograful Ciprian Mihai printr-o serie de imagini.

Una dintre imagini este folosita pentru o prezentare outdoor speciala, instalata pe Calea Dorobantiolor 172-178, in Bucuresti. Intreg proiectul a fost coordonat de :Arrogant films:, echipa care a produs si proiectul „Who am I”.

Robotul KUKA KR210, cu o capacitate de manipulare de 150 kg, este un model din 2005, produs de KUKA Robotics in Germania. Designul robotului urmareste conformatia anatomica a unei maini umane. Are sase axe de libertate si o anvergura de miscare de 3,8 metri. Precizia de pozitionare este de 20 de microni (de patru ori mai mica decat un fir de par) si viteza maxima este de 2 m/s. Robotii de acest gen se regasesc in toate marile fabrici din lume, dar mai ales in fabricile din industria de automobile.

Noul BMW Seria 4 Coupé este un model definit de un design curajos, dominat de o noua grila fata si un limbaj al formelor cu linii conturate cu precizie, dar si forme definite armonios, aproape organic. Toate motorizarile, cu exceptia varfului de gama pe benzina, dispun de tehnologie mild-hybrid 48V si respecta normele de emisii Euro 6d. Din punct de vedere al motorizarilor, initial vor fi disponibile versiunile cu benzina 420i (184 CP), 430i (258 CP) si M440i xDrive (374 CP), respectiv turbodieselul 420d (190 CP) cu tractiune spate sau xDrive. Pentru diesel si M440i este oferit in standard sistem mild hybrid de 48V (10,9 CP).

Transmisia disponibila pentru toate motorizarile va fi exclusiv automata cu opt rapoarte Steptronic. In primavara anului viitor se vor mai alatura in gama versiunile 430d xDrive (286 CP) si M440d xDrive (340 CP). Pana la lansarea lui M4, cea mai rapida versiune este M440i, care atinge 100 km/h in 4,5 secunde.

Share