Numaratoarea inversa este pornita pentru cea de-a treia generatie BMW X1 si pentru primul Sports Activity Vehicle (SAV) cu propulsie electrica din segmentul compact premium. Si iX1 a finalizat testarea dinamicii la centrul de teste de iarna al BMW Group din Arjeplog, in nordul Suediei, devenind al treilea SAV BMW care prezinta un sistem de propulsie electric. Electricul se va alatura gamei imediat dupa lansarea noului BMW X1, care este programata pentru toamna acestui an.
Modelul cu propulsie electrica se bazeaza pe o arhitectura auto flexibila si va fi produs pe aceeasi linie de asamblare ca si variantele cu motor termic si sistem plug-in hybrid. A cincea generatie a sistemului de propulsie BMW eDrive foloseste cea mai recenta tehnologie a celulelor de baterii si un management termic controlat inteligent pentru a permite timpi scurti de incarcare si o autonomie mai mare, chiar si la temperaturi extreme sub zero grade Celsius. iX1 este echipat cu doua motoare electrice (unul pe puntea fata si unul pe cea spate), oferind tractiune integrala.
Autonomia electrica a lui iX1 va fi in jur de 430 – 440 km, iar pentru restul gamei X1 se vor prelua actualele propulsoare de 1.5 si 2.0 litri benzina (18i si 20i), si dieselul de 2 litri, in mai multe versiuni de putere, cu tehnologie mild hibrid.