Blog

Brazilia, noua China auto

De 27 iunie 2012No Comments

Salonul Auto de la Sao Paulo a declansat goana pentru suprematie pe piata auto cu cel mai mare avans din acest an – Brazilia.

Brazilia nu era una dintre tarile in care industria auto sa se remarce in vreun fel, pana acum. Pana nu de mult, singurul lucru interesant despre aceasta tara, referitor la automobile, este ca aici se produc modele aproape preistorice, cu o durata de productie mai lunga decat cea mai optimista prognoza. Toate masinile invechite si depasite inca de acum 20 de ani pentru piete ca Europa sau Statele Unite, in Brazilia inca se mai fabrica si azi cu mici modificari estetice.

Insa in 2012 s-a produs o schimbare. Salonul auto de la Sao Paulo de anul acesta nu se poate lauda cu un numar record de modele noi, dar interesant este ca toti marii constructori au fost prezenti pentru a-si arata direct interesul pentru o piata care aproape „peste noapte” a devenit foarte importanta in intreaga lume.

Motivul acestui interes este dat de faptul ca Brazilia a devenit a patra piata ca marime la nivel mondial, cu 3,5 milioane de masini vandute anul trecut si cu un total estimat pentru 2014 de 4 milioane de unitati.

Cu aceste cifre in fata nu este de mirare ca toti marii producatori de automobile vor sa obtina, peste noapte daca s-ar putea, o cota de piata cat mai mare. In acest moment sunt in avantaj constructorii care produc deja modele in Brazilia, cum ar fi Volkswagen care si-a inceput activitatea aici in 1950. Germanii au adus anul acesta la salon prototipul unui SUV de dimensiuni mici care ne prezinta un design indraznet pentru constructorul german la nivelul anului 2012, si de-a dreptul socant daca il comparam cu unele dintre modelele aceluias constructor care inca se mai fabrica in Brazilia, desi cel mai batran dintre ele a fost lansat pe piata in 1967 si scos din productie in Europa in 1979!

In acea perioada nimeni nu intelegea de ce se chinuie brazilienii sa construiasca masini care merg pe etanol cand benzina este din belsug si foarte ieftina, insa acest lucru a facut ca Brazilia sa fie complet independentă de importurile de petrol din strainatate. Aceasta independenta combinata cu o economie bazata pe exportul de materii prime a facut ca tara latina sa devina urmatorul camp de bataie pentru industria auto, luand usor locul Chinei. Toata lumea vrea acum sa produca modele special pentru Brazilia sau chiar sa construiasca fabrici acolo, si totul seamana aproape la virgula cu invazia constructorilor in China, nu cu multa vreme in urma.

Tema salonului de la Sao Paulo a fost automobilul de oras, cu aer de SUV sau fara. Concentrate in categoria cu o lungime de cel mult 4 metri, modelele prezentate s-au intrecut in a reprezenta cat mai bine prin forme si culori traditia braziliana, sperand sa castige astfel simpatia publicului si sa se faca remarcate.  

Share

Leave a Reply

two + 12 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373