
Desi are doar un model in gama, Bugatti nu conteneste in a oferi editii speciale, fie ca vorbim despre editii limitate si extrem de scumpe, fie ca ne referim la versiuni ale hypercar-ului Chiron care pun si mai mult accentul pe sportivitate. Pur Sport este una dintre acestea.
Text: Teodor Stefan
In cazul Chiron Pur Sport, Bugatti afirma ca s-a obtinut un comportament si mai sportiv prin optimizarea suspensiei si aerodinamicii, reducerea greutatii si felul in care puterea motorului W16 este livrata. Vorbim despre aceeasi putere dezvoltata si de catre Chiron-ul „standard”: 1500 CP. In cazul Pur Sport insa, zona rosie a turometrului a fost mutata cu 200 rpm mai sus, ajungand la 6900 rpm.
De asemenea, si transmisia automata a fost recalibrata pentru un feeling mai sportiv. Rapoartele sunt acum cu 15% mai apropiate, fapt care optimizeaza livrarea puterii si raspunsul motorului la apasarea acceleratiei. Per ansamblu, aceste modificari aduc o elasticitate crescuta cu 40% fata de versiunea normala.
Si sasiul a suferit modificari, inclusiv amortizoare fata cu 65% mai rigide, amortizoare spate cu 33% mai rigide si raspuns al amortizarii orientat catre sportivitate. Rotile Chiron Pur Sport sunt cu 16 kg mai usoare si sunt „imbracate” de anvelope Michelin Bugatti Sport Cup 2 R (285/30 R20 fata si 355/25 R21 spate).
Per ansamblu, gratie dietei la care a fost supus, Chiron Pur Sport este cu 19 kg mai usor decat Chiron-ul normal. Potrivit Bugatti, eleronul lat de 1,9 metri genereaza „o forta de apasare serioasa”, iar tevile de evacuare din titan sunt noi.
Doar 16 unitati Chiron Pur Sport vor fi produse incepand cu a doua jumatate a anului, la un pret de 3,2 milioane EUR (3,55 milioane dolari) + TVA.