Teste

Bun la toate – Test Nissan X-Trail

; ; ; ;

Producatorii auto incearca sa satisfaca orice tip de clienti, motiv pentru care isi segmenteaza gamele in asa fel incat sa multumeasca pe toata lumea. Cu toate acestea, din cand in cand, apare cate un model care apartine fara nicio indoiala unui segment anume, insa care ofera cateva beneficii specifice si altor categorii. Un astfel de model este Nissan X-Trail, comercializat ca un SUV compact.

Nissan X-Trail are menirea de a oferi mai mult decat pare initial. Este o masina care se adreseaza familiilor, asa cum o fac modelele break, se adreseaza si celor care doresc putina aventura off-road, dar si celor care doresc un SUV de oras. Nu stim daca modelul nipon a fost gandit sa ofere mai multe la nivelul satisfactie, dar am aflat ca el poate fi util pentru mai multe tipuri de clienti. 

Odata cu aparitia celei de-a doua generatii a modelului Nissan X-Trail, toata lumea a avut nevoie sa vada interiorul pentru a se convinge ca este vorba despre un nou model. Designul sau mai bine zis redesignul nu a fost o prioritate pe lista japonezilor. Facelift-ul actual al modelului X-Trail are menirea de a aduce maturizarea mult-asteptata, insa nu este o declaratie de design, asa cum multi s-ar fi putut astepta. Ne intrebam de ce? Nissan a dorit sa pastreze chintesenta modelului dintr-un motiv simplu: clientilor le place asa cum este.

Cu toate acestea, X-Trail facelift primeste o serie de upgrade-uri bine venite. Vorbim despre o usoara reconfigurare a blocurilor optice, de lumini LED pentru stopurile de pe spate si de un spoiler modificat. Nu este mult, dar am inteles motivul pentru care Nissan joaca cartea conservatorismului. 

X-Trail motor 2.0 litri 150 CP

Nissan aduce in Romania noul X-Trail cu o singura motorizare, un diesel de 2.0 litri cu patru cilindri care se poate lauda cu toate beneficiile unei motorizari din secolul XXI: filtru de particule, injectie directa, common rail si norme de poluare Euro 5.

Un diesel de 150 de cai putere, disponibili la 4.000 rpm, pare suficient chiar si pentru un SUV. Nissan a dorit sa pluseze prin cuplul maxim de 320 Nm, realizabil destul de jos, la 2.000 rpm. Cu aceste cifre, SUV-ul compact se poate evidentia printr-o agilitate iesita din comun in mediul urban si cu o atitudine corecta si satisfacatoare la drumurile lungi. X-Trail poate da dovada de mobilitate si dinamica, daca se ruleaza in modul 2WD, si devine mai cuminte si mai serios in momentul in care se cupleaza modul 4WD. Cu toata puterea pe puntea fata, Nissan X-Trail poate trezi sentimentul unei aventuri in momentul in care rulezi pe o sosea uscata, insa in regim 4×4 SUV-ul se aseaza mult mai cuminte pe un carosabil umed. Ambele moduri au plusuri si minusuri, insa X-Trail dovedeste ca este un SUV al orasului atunci cand ruleaza in modul 2WD.

Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte, care a fost gandit sa ofere o etajare corecta. Mai mult, indicatorul de schimbare a vitezei vine in ajutorul soferului care doreste sa respecte cifrele consumului promise de producator. Din acest punct de vedere este greu sa stapaniti X-Trail, care conform celor de la Nissan consuma 7,8 litri la 100 km in oras, insa care ajunge la 9 litri intr-un regim de condus normal. Daca va straduiti sa opriti alti consumatori si sa schimbati vitezele sub 2.000 rpm, lucru total neindicat pentru un diesel, aveti sansa sa inregistrati un consum de circa 8.0 litri la 100 km.  Consumul din afara urbei este consemant pe fisa tehnica in dreptul valorii de 5,5 litri la 100 km, posibil de realizat daca rulati in treapta a 6-a cu mai putin de 100 km/h, moment in care nu veti mai simti niciun fel de prestanta a motorului.

Performante

Nissan X-Trail nu este poezie, pentru cei care pretind mai mult de la o masina care nu a fost construita sa fie asa. SUV-ul nipon accelereaza pe prima suta in 11,2 secunde si poate atinge viteza maxima de 190 km/h. In ceea ce priveste comportamentul pe sosea, X-Trail intra intr-o usoara dificultate pe virajele in care se forteaza nota si are un ruliu destul de pronuntat.

Lucrurile se pot corecta cat de cat odata cu setarea modului 4×4, regim in care vehiculul pare mai prietenos cu drumurile virajate. La drum intins, SUV-ul japonezilor ofera relaxare si o senzatie de siguranta celui aflat la volan. Nissan X-Trail nu a excelat la testul Euro NCAP, unde a primit doar patru stele, chiar daca este prevazut cu sisteme de siguranta active precum ABS, EBD sau ESP plus sase airbag-uri care vin sa ofere un confort in dreptul sigurantei pasive.

Nissan a creat un model care sa ofere de toate, un motiv pentru care barbatii cu familii il vor aprecia. Este o masina de oras dinamica care stie sa ofere un spatiu suficient, este un vehicul corect la dum lung si poate fi distractiv daca este pus la treaba pe teren usor accidentat. X-Trail dispune de un unghi de atac de 28 grade, de un unghi de degajare de 24 grade si de o garda la sol de peste 20 centimetri, in timp ce unghiul de inclinare laterala ajunge la 49 grade. Chiar daca nu este un model off-road suta la suta, Nissan X-Trail pastreaza din traditia si experienta marcii in acest domeniu si se dovedeste a fi mai mult decat competent gratie sistemului inteligent 4×4. Cei care doresc putina aventura, departe de asfalt, pot cupla modul 4×4 Lock si daca nu forteza nota vor descoperi un SUV bun la toate. 

Interior X-Trail

Se vorbeste foarte mult ca o masina ti-o cumperi pentru modul in care arata si o pastrezi doar daca te simti bine in ea. Nissan X-Trail este inca o confirmare a faptului ca japonezii se straduiesc sa construiasca interioare ergonomice, insa lipsite de stralucire. Din nefericire, materialele nu par a fi de cea mai buna calitate, insa finisajele sunt executate perfect. Nuanta de monotonie pe care o ofera plansa de bord, executata sa ofere ergonomie, este stearsa de razele de lumina ce patrund prin plafon. X-Trail se lauda cu cea mai mare trapa din lumea auto, care este practic un acoperis de sticla ce se deschide integral. Un SUV destinat mediului familial nu putea fi privat de spatiu.

Pasagerii din spate se pot bucura la fel de mult ca cei din fata de confortul masinii, iar portbagajul ofera un volum de 479 litri. Dovada ca modelul nipon este bun la toate, un fel de “fac-totul”, este data si de spatiile de depozitare numeroase si incapatoare. 

Verdict 

A doua generatie a modelului X-Trail a fost o declaratie a maturizarii. Nissan a facut o treaba buna inca de la lansarea SUV-ului compact si nu era nevoie sa modifice prea multe. Facelift-ul vine sa dea mai multa culoare in peisajul X-Trail, insa modelul nipon ramane acelasi prieten de nadejde, bun la toate. Nissan X-Trail este o masina de familie in esenta sa dar poate fi un companion si pentru terenurile accidentate, un prieten la drum lung, dar si un camin pentru drumurile de zi cu zi. 

 

Nissan comercializeaza in Romania noul X-Trail de la 28.890 euro cu TVA inclus pentru nivelul de echipare de baza. Cei care doresc mai multa eleganta si mai mult “panas” trebuie sa scoata din buzunar pentru nivel de echipare Elegance, pe care l-am testat, nu mai putin de 34.090 euro cu TVA. Este pretul unui SUV diesel cu 150 de cai putere, cu sistem All Mode 4×4-i, jante de 18 inch, camera pentru marsarier, trapa electrica dubla si alte dotari de top. 

Share

Leave a Reply

10 − 9 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373