Teste

Calatorie in spatiu – Test Renault Koleos facelift

De 8 aprilie 2011No Comments
; ; ; ;

Renault Koleos este primul SUV din istoria marcii franceze. Un „4×4 la exterior, Renault la interior”. Acesta a fost sloganul care a insotit lansarea modelului francez pe piata mondiala unde, trebuie sa spunem din start, nu a facut prea multe valuri. Renault s-a folosit de know-how-ul Nissan pentru a pune bazele primei calatorii pe segmentul SUV-urilor. Koleos nu a rupt gura targului la prima sa aparitie, in 2008, insa a impresionat prin interiorul bine gandit.

Astazi, in zilele cand Renault anunta noi modele SUV, Koleos s-a maturizat gratie unui facelift mult asteptat. Francezii au reusit sa indeparteze deficientele unui exterior prea rigid si sa ofere mai multa pasiune interiorului. Se poate spune ca modelul Koloes este un fel de Nissan ferit de ochii publicului printr-un design Renault. Daca in momentul lansarii lui Koleos, Renault incerca prea tare sa ne demonstreze ca crossover-ul sau este un campion al off-roadului, odata cu venirea facelift-ului, lucrurile s-au asezat in propria lor vatra. Cu alte cuvinte, Koleos reuseste sa devina mai natural si sa adopte tinuta estetica a unui crossover.

Exterior 4×4

Facelift-ul francezilor nu schimba total datele problemei, insa aduce un anume echilibru in exprimarea limbajului de design, reusind sa puna in evidenta un tot unitar mult mai elegant si mai expresiv. Koleos a depasit momentul in care era un 4×4 pur la exterior si aduce mai multa subtilitate esteticii sale. Renault a tinut sa implementeze ornamente diferite pentru blocurile optice, a marit usor suprafata grilei frontale si a adus o noua bara frontala, care scoate mult mai bine in evidenta scutul de protectie situat sub ea. 

Partile laterale au ramas la fel, insa designul de la acest nivel pare sa se integreze mult mai bine in corpul lui Koleos, gratie schimbarilor minore aduse partii frontale. Partea din spate pastreaza aceeasi gaselnita in cazul siglei integrate de luneta. Si cam atat. Designerii francezi nu au dorit sa schimbe nimic la aspectul posterior al crossover-ului compact. Cu o lungime de 4,52 m si o latime de 1,86 m, Renault Koleos are dimensiunile ideale, fiind suplu pentru traficul urban si robust pentru traseele off-road. Criticii ar putea spune ca, prin acest facelift minor, Renault nu rezolva problemele de estetica ale lui Koleos, in timp ce fanii marcii vor aprecia fara indoiala tinuta agresiva, usor dinamica, a primului SUV din istoria marcii franceze. 

Interior Renault 

Renault ne-a obisnuit cu interioare extraordinare pentru ultimele generatii ale modelelor aparute in gama sa. Putem spune, fara sa gresim, ca marca din Hexagon a venit cu interioare care depasesc, din punct de vedere calitativ, pretul cerut. Koleos este o invitatie la confort, gratie ergonomiei corecte, materialelor de calitate relativ buna si spatiului mai mult decat generos. Chiar daca plasticul folosit nu prezinta cea mai fina compozitie, nivelul calitativ se pastreaza in ton cu bunul simt, iar calitatea finisajelor de suprafata este excelenta. Plansa de bord are tendinta de a parea inexpresiva, insa sistemul de navigatie TomTom rezolva o parte din acesta problema. Renault a amplasat panoul de comanda la nivelul consolei centrale, unde plasticul glossy ofera eleganta interiorului parca prea serios. Pasionatii de tehnologie se vor bucura la vederea sistemului de control al navigatiei, amplasat pe consola centrala si format dintr-o rotita metalica, cu rol de joystick, si mai multe butoane ajutatoare. 

Francezii impresioneaza prin spatiul deosebit de mare destinat pasagerilor din spate, dar si prin dimensiunile suprafetelor vitrate. Pentru locurile din fata, garda la cap si raza la genunchi prezinta valori record pentru segmentul crossover. Pasagerii din spate nu sunt neglijati, modelul prezentand un echilibru ideal intre spatiul vertical si cel transversal. Dincolo de aceste aspecte, Koleos se face remarcat prin multitudinea spatiilor de depozitare, prin cotiera masiva si prin suporturile de pahare. Nu trebuie trecute cu vederea scaunele moi, ce ofera un confort satisfacator, care sunt geniale prin functia de incalzire. Odata declansata, aceasta are meritul de a-si face simtita prezenta in cateva minute. Ca si versiunea precedenta, actualul Koleos prezinta acelasi sistem cu deschidere dubla a hayonului.

Motor 2.0 dCi 150 CP

Voom.ro a testat Renault Koleos facelift cu motor 2.0 litri dCi si 150 de cai putere. Am facut cunostinta cu acest motor de mai multe ori si merita sa spun ca mi s-a parut diferit, de la un model la altul. Desigur, nu vorbim despre diferente deosebite. In cazul de fata, motorul 2.0 dCi, cu 150 cai putere si 320 Nm cuplu maxim, cuplat la transmisia automata, cu 6 viteze, a facut ca lucrurile sa stea exact cum ne asteptam.

Mai precis, Renault a gandit un motor eficient, cu o oarecare putere, insa fara zvac pe reprize scurte. Cu alte cuvinte, apasarea brusca a pedalei de acceleratie nu ofera un raspuns promt, insa accleratia pe reprize mai lungi aduce satisfactie. Puterea de varf a motorului este obtinuta la 4.000 rpm, in timp ce momentul maxim se realizeaza destul de jos, la 2.000 rpm. Putem spune, fara ezitare, ca vorbim despre un motor care este tinut in frau de transmisia automata. Schimbul vitezelor se realizeaza destul de lent si relativ tarziu, in cazul in care accelerezi brusc. Renault Koleos nu impresioneaza la nivelul performantelor, reusind un timp modest pentru sprintul pe prima suta (12,3 secunde) si o viteza maxima de doar 177 km/h.

Se poate spune, in mod clar, ca Renault a construit un model care sa se descurce, un crossover care sa indeplineasca nevoile soferilor cu familie si nu pasionatilor de viteza. Marca franceza anunta un consum mediu de 7,9 litri la 100 km, in timp ce consumul urban este stabilit la 10,1 litri la 100 km. Realitatea a scos la iveala o cifra asemanatoare pentru consumul urban, circa 11 litri la 100 km, in timp ce consumul la drum intins poate ajunge si la 7 litri la 100 km.

Cum se comporta Renault Koleos?

Se spune ca cine cumpara un crossover da bani in plus pentru o pozitie mai inalta la volan. Koleos, ca orice alt SUV compact, ofera acest lucru, insa aduce si un sistem 4×4 destul de eficient. Daca judecam dupa capacitatea off-road, am avea doar cuvinte de lauda pentru Koleos, referindu-ne strict la segmentul sau. Insa daca discutam despre caracterul sportiv, nu avem prea multe cuvinte de lauda. Renault a gandit un vehicul cuminte, care trebuie condus intr-un stil defensiv, si nu un bolid nascut sa atace viraje. SUV-ul francez prezinta un ruliu mai mult decat pronuntat pe viraje, insa da dovada de o tinuta de drum ireprosabila la drum intins, in cazul in care nu se forteaza nota. Totusi, masivitatea vehiculului, senzatia de siguranta, impusa si din cele 5 stele obtinute la testul Euro NCAP, precum si pozitia inalta la volan, sunt elemente care ofera confort si implinire celor aflati la volan.

Am fi militat pentru o suspensie mai tare, daca nu stiam ca vorbim despre Renault, care ne-a obisnuit cu setari mai moi la acest capitol. Nu trebuie uitate cele trei moduri de pilotaj pe care le propune Koleos: Auto, 2WD si Lock 4×4. Merita sa subliniem si ca SUV-ul devine cu o idee mai ager in momentul in care este selectat modul 2WD, insa pierde din stabilitatea cu care obisnuieste la rularea in regim 4×4. 

Verdict

Renault Koleos nu este cel mai reusit SUV de pe piata si nici nu-si propune asta. Primul model Renault din acest segment vine insa cu cateva puncte forte, de care rivalii sai se simt amenintati. In prima instanta, masina impresioneaza prin calitatile de off-road si continua sa ne povesteasca cum este destinata o masina familiilor numeroase, prin spatiul imens pe care il ofera in habitaclu. Confortul si tehnologiile de la interior reprezinta o adevarata politica de iluminare a maselor, daca luam in considerare pretul avantajos al vehiculului, in raport cu dotarile numeroase pe care le ofera. Koleos este de departe campion la capitolul pret unde, practic, isi surclaseaza concurentii din segment. Renault Koleos, echipat cu motor diesel, are un pret de plecare de 27.100 euro cu TVA, pentru versiunea de baza. Versiunea testata de noi, reprezentativa nivelului de echipare Privilege, cu motor 2.0 litri dCi 150 CP si transmisie automata, are un pret de 30.100 euro cu TVA inclus.

Share

Leave a Reply

18 − eighteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373