Teste

Cand 5 e mai mare sau egal cu 7 – BMW 530d xDrive

De 8 iulie 2011No Comments

Atunci cand vine vorba despre BMW Seria 5, inginerii germani chiar au cu ce sa se laude. Masina a fost testata si adaptata special pentru cei mai pretentiosi clienti, etaleaza un look ce impune respect, ofera performante dinamice demne de renumele marcii si vine in intampinarea doritorilor cu o serie generoasa de tehnologii si de dotari. Stim ca in acest segment concurenta este acerba, insa am dat uitarii toti concurentii pentru ca am testat BMW 530d xDrive 258CP Steptronic.

Suntem siguri ca am fi afisat un fals subiectivism si in cazul unui test-drive cu oricare dintre modelele concurente de la Mercedes-Benz, Jaguar sau Audi, insa atentia ne-a fost acaparata total de BMW 530d xDrive, pentru ca reprezinta singura scuza acceptata pentru refuzul de a achizitiona un BMW Seria 7.

Cu ampatamentul de 2,9 metri, lunginea de 4,9 metri, platforma tehnica asemanatoare cu cea a “septarului”, precum si cu lista interminabila de dotari ce-ti fac viata mai usoara, BMW Seria 5 are toate atuurile pentru a fura din clientii ce-si freaca mainile de bucurie cu gandul la un Seria 7.

Echipa Voom.ro a mai testat actuala generatie a “5-ului”, echipata tot cu un motor 3 litri diesel, iar atunci nu am reusit sa ne imaginam ce ar mai putea aduce nou compania germana prin urmatoarea generatie. Si asta deoarece, prin sesiunea de test-drive, am reusit sa bifam toate caracteristicile unei masini perfecte din segmentul sedan-urilor premium: calitate, performante de varf, tehnologie, siguranta, design atragator, rafinament, prestanta (si puteti completa dumneavoastra in continuare pe linia punctata).

Testul cu BMW 530d xDrive a venit ca o completare pentru fericita poveste, ba mai mult decat atat, a fost ca o surpriza din partea importatorului, care ne-a pus la dispozitie un model cu optionale de 31.500 de euro, ca o dovada a gradului ridicat de personalizare ce il ofera Seria 5 si ca o demonstratie de forta in materie de tehnologie.

Design

Liniile imbratisate de designerii actualei generatii Seria 5 il fac uitat pe Chris Bangle, acel individ care a impartit grupul “bmw-istilor” in tabara pro E60 si cea a fanilor, care erau nevoiti sa linga o lamaie inainte sa priveasca un “cinciar”.

Este clar ca atunci cand au proiectat si dezvoltat noul Seria 5, specialistii BMW aveau stabilit ca obiectiv principal cucerirea clientilor din segmentul premium. Iar daca ar fi sa ne intrebati pe noi, obiectivul va fi cu siguranta indeplinit. Gratie aplicarii unui nou limbaj de design, care se desprinde de fosta generatie, sedanul german a capatat rapid statutul de masina atragatoare si impunatoare pe sosea.

Designul Seriei 5 imbina forma cu functionalitatea, dovada a acestui melanj stand apasarea aerodinamica de care se bucura modelul si stabilitatea la viteze ridicate. Unde mai pui ca masina de test era echipa cu pachetul M (suspensia M Sport, volan M, pachet aerodinamic, ornamente BMW individual si plafon BMW Individual antracit – 5.158 de euro) si jantele M, din aliaj usor (1.667 euro).

Habitaclu

Luand in considerare renumele marcii si segmentul despre care discutam, Seria 5 nu avea cum sa fie altceva decat o creatie inchinata luxului, perfectiunii si rafinamentului. Din dorinta de a inventa motive de carcoteala, am analizat atenti interiorul sedanului si tot ce am putut depista au fost alte motive de lauda, multumita materialelor si finisarilor de calitate, precum si atentiei acordate detaliilor.

Scaunele si bancheta se aliniaza la nivelul calitativ al habitaclului, oferind o pozitie comoda atat pentru sofer, cat si pentru pasageri, iar interiorul pe timp de noapte este scaldat intr-o lumina calda, ce-si are sursa in insertiile LED de pe fetele usilor.

Interiorul, dominat de solutiile tehnologice de ultima ora, este foarte aerisit si poate acomoda pe distante foarte lungi patru persoane fara prea mari probleme (chiar si cinci persoane, dar “pedepsitul” va avea o calatorie ceva mai incomoda din cauza profilului central al caroseriei) cu toate bagajele lor pentru ca volumul portbagajului este de 510 litri.

Drivers Car – Cum se conduce?

Aproape 2 tone de masina sunt puse in miscare de motorul diesel, care dezvolta 245 CP si un cuplu imens de 540 Nm, in 6,1 secunde pana la 100km/h si catre o viteza maxima de 250 km/h.

Transmisia ZF cu opt rapoarte ne-a impresionat mai ceva ca un DSG, iar in curbe ne-am simtit adevarati “super-soferi”, de acest lucru ocupandu-se sistemul de tractiune integrala xDrive, care a mai diminuat din respectul pe care il impune o masina cu tractiune spate.

De dragul informatiei mentionam ca valorile consumului de carburant s-au limitat la 8 l/100 km in regim extraurban si la 14 l/100km in regim de condus urban.

Lasand cifrele si cliseele la o parte, va informam ca BMW Seria 5 este o masina care incurajeaza orice stil de sofat. Am putut parcurge kilometri intregi de autostrada intr-un stil de condus “linistit”, in deplin confort, dar tot aceasta masina a incurajat si stilul “dement” de condus, unde vitezele cumulate iti pot asigura suspendarea carnetului pret de mai multe vieti.

Tehnologie

Pana la urma, acesta a fost subiectul principal al testului. Masina in cauza costa 89.644 de euro cu TVA inclus, din care doar fisa de optionale insumeaza 31.488 de euro cu TVA inclus.

Nu va speriati, cei de la BMW nu au luat-o razna. Pretul de baza pleaca de la 58.156 euro, insa masina de test a fost special configurata pentru a scoate in evidenta gradul de individualizare de care se bucura clientii Seriei 5, precum si tehnologiile de ultima generatie.

Dintre cele mai interesante optionale care au aruncat in aer factura pentru BMW 530d xDrive amintim: pilot automat cu functie de franare (1.615 euro),  head-up diplay (sistem care afiseaza in fata soferului, direct pe parbriz, diferite informatii – 1.448 euro), sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare (542 de euro), sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare (646 euro), sistem de camere de luat vederi cu perspectiva panoramica (729 euro) si navigatie profesionala (2.615 euro).

 

La capitolul confort amintim de scaune fata ventilate, aer conditionat automat, iDrive, sistem Soft-Close pentru portiere, conexiune la internet, iar pentru tocilari mentionam ca prin intermediul unei aplicatii de iPhone sistemul de navigatie BMW se poate sincroniza cu hartile Google Earth.

Concluzie?

 

Au trecut cateva luni si tot nu ne-am schimbat parerea. BMW 530d (in cazul de fata dotat cu sistemul xDrive) reprezinta cea mai buna scuza a faptului ca ai renuntat la achizitia unui model Seria7. Unde mai pui ca poti face economii la sume ce contin patru zerouri!? Si daca tot ai salvat ceva din bugetul personal avem o recomandare: nu uita sa bifezi pe lista de optionale volanul M! Este minunat!

Share

Leave a Reply

19 − 17 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373