Teste

Capetenia tribului – Jeep Grand Cherokee

De 8 iulie 2011No Comments

Iata-ma fata in fata cu noul Jeep Grand Cherokee. Apropo, dumneavoastra stiati ca Jeep a lansat in Europa noua generatie de SUV-uri cu „apucaturi” premium Grand Cherokee? Eu unul, din „respectul” pe care il port Statelor Unite si pentru ca sunt un „maaare admirator” al industriei auto americane, am fost ocolit de aceasta veste. Si sa vedeti cam ce fata am facut atunci cand am testat noul Jeep Grand Cherokee 3.0 TD V6 241CP in varianta de echipare Limited.

Cum se face ca o masina fabricata in SUA se bucura de o imagine foarte buna in Europa? Ba chiar avem dovada ca fosta generatie Cherokee a avut si inca are multi admiratori in tara noastra. Cunosc mai multi posesori care nu au avut decat cuvinte de lauda la adresa acestui model. In ciuda convingerilor mele ( evident gresite), se pare ca Jeep si-a cladit o imagine foarte buna pe Batranul Continent prin comercializarea cu succes a fostelor generatii care au demonstrat ca si americanii sunt in stare sa produca masini performante si fiabile si nu doar hamburgeri si scenarii de razboi.

Si inca un argument care ma face sa revin asupra deciziei mele de a ignora industria auto de peste ocean este ca acum patru ani am avut ocazia ca figura sa-mi fie “deformata” de violentele reprize de acceleratie ale unui Jeep Grand Cherokee SRT8. In ciuda convingerilor mele care tind catre un stil de viata  mai “verde” acest monstru american m-a convins sa ard fara regrete un rezervor plin de combustibil in schimbul unei doze de adrenalina pe traseul Bucuresti-Ploiesti si retur. Asadar, factorul “wow” exista si poate fi atins si cu ajutorul unor masini facute peste ocean.

Am testat noul Jeep Grand Cherokee 2011, un amestec interesant ce presupune un design atractiv, spatiu interior „fara limite”, manevrabilitate impresionanta, performante optime si, nu in ultimul rand, confort. Si sa nu uitam despre abilitatile in regim off-road, aceasta constructie fiind aproape sinonimica cu marca Jeep.

Cum arata :

Nu degeaba poarta numele de Grand. Este o masina mare atat la figurat cat si la propriu care acum etaleaza un look foarte interesant, un design care ii da de gol influentele americane dar care cu siguranta va prinde in Europa.

Despre liniile noului Cherokee multi s-au exprimat ca ar fi usor banale, dar eu nu pot sa cred decat ca nu au privit cu atentie iar aceasta masina cu siguranta te va ajuta sa te diferentiezi de clientii care s-au multumit doar cu ce avea piata europeana sa le ofere. Cherokee cu siguranta nu o va impresiona pe mama ta, dar acesta face apel la clientii europeni satui de excese de elemente de design, in cautarea unei abordari mai pragmatice si pentru care niste insertii cromate la nivelul caroseriei reprezinta un punct maxim.

Primul lucru care mi-a atras atentia a fost ca noul Grand Cherokee nu face excese atunci cand vine vorba de suprafete vitrate insa aceasta solutie nu ridica nicio problema la capitolul vizibilitate. In cazul in care nu reusesti sa te obisnuiesti cu montantii posteriori, atunci cand ai nevoie sa te strecori cu “sufrageria” de 2,5 tone prin aglomeratia urbana iti vin in ajutor sistemele de asistenta la parcare si o camera video pentru marsarier.

La interior:

Interiorul modelului american a fost construit pentru a fi extrem de aerisit si pentru a impune o nota sobra, insa pentru noi s-a dovedit a fi suficient de indraznet pentru ca dispune de tehnica necesara pentru a face un tanar sa zambeasca si sa se simta in largul sau la volan.

Cuvintele de ordine sunt “soliditate” si “calitate”, unele dintre atuuri fiind multitudinea de spatii de depozitare, spatiul disponibil pentru toti pasagerii, precum si pozitia la volan care s-a dovedit placuta si confortabila. Exista si mici puncte unde materialele puteau fi alese cu mai mare atentie.

Habitaclul se scalda intr-o lumina rece gratie acoperisului amovibil actionat electric “Command View”, materialele folosite sunt corecte si nu ies in evidenta in ceea ce priveste excesele iar la o analiza atenta se poate observa ca finisajele se inscriu in nota generala impusa de clasa SUV-urilor cu pretentii premium.

Cherokee poate acomoda pe distante lungi pana la cinci persoane, in deplin confort, si poate cara dupa el si toate bagajele din lume gratie unui portbagaj cu un volum de 782 de litri ( extensibil pana la 1.554 de litri).

Siguranta este la cote inalte multumita listei de dotari pentru siguranta: airbag-uri frontale/laterale/cortina/genunchi, tetiere active, centuri pretensionate, ESP, ABS, control al tractiunii si sistem anti-rostogolire.

Cum se coduce:

Grand Cherokee 2011 este primul rod al colaborarii dintre Jeep si Fiat Powertrain Tehnologies si ascunde sub capota o unitate V6 diesel, de 3.0 litri care produce 241 CP la 4000 de rotatii si un cuplu maxim de 550 Nm, care-si face simtita prezenta inca de la 1800 de rpm.

Daca tot vorbeam de “apucaturi premium”, motorul diesel a reprezentat o adevarata placere la drum lung gratie nivelului scazut de zgomot si vibratii. Nu acelasi lucru il pot spune si despre cutia automata cu cinci trepte ( da, cinci trepte!) care nu reuseste sub nicio forma sa iasa din anonimat.

La asa “haine de gala” ai fi tentat sa spui ca te afli din nou in fata unui SUV gandit doar pentru oras, insa te inseli. Unghi de atac de 34 de grade, unghi de trecerea a varfului de rampa de 23 de grade, unghi de degajare de 27 de grade, sunt valori care te incurajeaza sa abordezi chiar si tipuri de traseu offroad de dificultate medie. Unde mai pui ca sistemul de tractiune integrala Quadra Drive II, prin al sau selector al tipului de teren pe care rulezi, repartizeaza corect cuplul catre roata cu aderenta maxima indiferent de suprafata pe care rulezi ( nisip, noroi, pietris, zapada).

Pe drumurile normale, SUV-ul americanilor s-a dovedit a fi o masina pentru care confortul este cuvantul de ordine. Gratie suspensiei pneumatice de ultima generatie pasagerii nu vor simti imperfectiunile carosabilului, insa ruliul isi face simtita prezenta in anumite viraje abordate cu prea mult curaj.

SUV-ul te poarta pana la 100 km/h in 8,2 secunde si poate atinge o viteza maxima ce depaseste cu putin bariera celor 200 km/h.

Am testat mastodontul pe traseul Bucuresti- Pitesti- Rm.Valcea- Novaci- Ranca- Obarsia Lotrului urmat de o perioada de jumatate de zi in care am strabatut numai traseu montan (drumuri forestiere si pietris) ca mai apoi, pe inserate, sa coboram din munti tocmai la Paltinis. Adaugand drumul de intoarcere pe traseul Sibiu-Pitesti-Bucuresti putem concluziona ca dupa aproximativ 800 de kilometri parcursi intr-o singura zi ne-am simtit odihniti si mai usori cu aproximativ 80 de litri de combustibil ( indicatorul de consum s-a incapatanat sa indice mereu valoarea de 10 l/100 km).

Concluzie:

Jeep Grand Cherokee reprezinta principalul argument al industriei auto americane pentru a se impune pe piata SUV-urilor din Europa. Aceasta ofensiva nu avea cum sa fie decat una ce sta sub semnul tehnologiilor de varf.

Fata de echiparea de baza, varianta Limited ofera in plus un sistem audio Alpine (de 506 W, cu 9 difuzoare si subwoofer), oglinzi exterioare electrice, scaune reglabile electric pe opt directii si cu suport lombar, bancheta incalzita, volan reglabil electric, faruri bi-xenon, sistem Bluetooth si senzori de monitorizare a presiunii din pneuri.

 

In Romania, varianta testata de noi este comercializata de catre AutoItalia contra sumei de 46.100 de euro (cu TVA). Pentru aceasta suma primesti o masina capabila din toate punctele de vedere, cu o lista de dotari extrem de lunga si care iti va oferi toate motivele sa nu regreti alegerea facuta pe o piata plina de “Q-uri”, “X-uri” si alte indicative de acest gen. 

Share

Leave a Reply

fifteen − 11 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373