Teste

Carismatic – Test cu Juke Nismo

De 5 iulie 2013No Comments
; ; ; ; ;

Nu sunt multe mașini care să-i semene, deși trăim într-o epocă în care mașinile seamănă între ele iar designerii par să-și piardă condiția de artiști și ajung la cheremul inginerilor. Nissan Juke Nismo dorește să păstreze ceea ce poate fi creativ la o mașină dar și să fie impecabil la capitolul inginerie. De când a sosit pe piață, Juke a jucat un rol mult râvnit printre constructorii de automobile: a întors capetele.

Nu doar că le-a întors după el, le-a răsucit, le-a rupt. Dar lucrurile nu se opresc aici pentru că Nissan a plusat cu pachetul tunerului de casă Nismo. Și așa a luat naștere Nissan Juke Nismo, o compoziție cu adevărat plastică, dacă ne referim la cum arată dar și cum merge.  Totodată, cel mai atractiv Juke devine și cel mai agresiv, prin cei 200 cai putere livrați de motorul turbo de 1.6 litri.

Nissan avea nevoie de o gamă de performanță iar Nismo era cel mai potrivit nume. Tradiția este un lucru care nu poate fi cumpărat cu bani, iar acest lucru a cântărit suficient pentru ca modelele casei nipone să primească indicativul tunerului. Primul dintre acestea este Juke, cel mai carismatic Nissan de pe piața europeană și nu numai.  

Motor

Nissan oferă versiunea Juke 1.6 cu 190 de cai putere. Nismo aduce în plus doar 10 cai putere și diferențe minore. Greșit.  În momentul în care apeși pedala de accelerație, vei descoperi un răspuns mult mai rapid, iar cutia de viteze este optimizată pentru performanțe mai înalte. Și momentul maxim a crescut de la 240 Nm la 250 Nm, nu cu mult, dar e un plus. Am testat versiunea echipată cu transmisie CVT și tracțiune integrală.  Cutia a primit o treaptă virtuală în plus, echivalentul a 7 rapoarte acum, iar consumul poate fi ușor optimizat în nouă formulă, asta dacă nu abuzați de accelerație. 

Evacuarea sport ne duce cu gândul la circuitele de viteză iar răspunsul motorului la tortura celui aflat în spatele volanului nu poate da greș.  Chiar și cu doar 10 cai putere în plus, motorul dovedește o superioritate evidenta pentru gama producătorului nipon. Dacă este să punctam și aspectele negative, ar trebui să ne referim în primul rând la transmisia CVT, un pic prea lentă pentru ceea ce poate oferi vehiculul. Nismo te îndeamnă la show și poți scăpa de cutia lentă schimbând în modul manual, mult mai eficient pentru un drum virajat. Nissan susține că Juke Nismo are un consum mediu de 7,4 litri la 100 km.

Este aproape imposibil să te abții de la pedala din dreptă și să-i faci pe plac cifrei oficiale. Noi am înregistrat un consum urban de peste 12 litri la 100 km și unul de autostradă de 10 litri la 100 km, cam mult, dar la viteze puțin mai ridicate. Pe serpentine, Juke Nismo te poate slăbi la fiecare sută de kilometri de 9-9,5 litri de benzină, însă plăcerea e atât de mare, că nu mai contează. 

Dinamică  & Comportament

În ceea ce privește performanțele, Nismo Juke poate accelera în 8,2 secunde pe prima sută și ajunge la maximum de 200 km/h. Chiar dacă nu este cel mai rapid dintre modelele din segmentul său, feelingul oferit de modul în care arată, îți spune că de fapt e. Asta și pentru că dinamica mașinii este excepțională; și e uimitor cum pentru un SUV, fie el și de segment B, nu prea se simte ruliul în virajele complicate. Juke Nismo se așează fix cum trebuie pe viraje și oferă o senzație reconfortantă celui aflat la volan.

Cu un sistem 4×4 și Torque Vectoring System, modelul dispune de o manevrabilitate senzațională și câștigă puncte prețioase în fața rivalilor săi. Grație lui Torque Vectoring System, roata din spate aflată în exteriorul virajului primește mai mult cuplu iar trasa stabilită de șofer devine astfel una extrem de precisă. Este o adevărată încantare să te dai cu un crossover precum Juke Nismo pe drumurile virajate, doar pentru cei care nu vor cauta confortul. Pentru că suspensia mulți-link este setată un pic cam tare pentru șezutul domnilor, modelul căutând cu precădere spiritul tânăr din fiecare șofer. Garda la sol a coborât ușor, suspensia este tare, direcția precisă și fermă. Sunt indicativele unei mașini cu un puternic ADN sportiv.

Design

Juke arata ciudat și până acum, dar bine în opinia nostră, când Nismo face loc și mai mult imaginației. Kit-ul aerodinamic își joacă precis rolul. Fața coborâtă, gata de atac, exprimă din toți porii un singur lucru: agresivitate. Inserțiile de LED-uri vin să acompanieze acest peisaj plăcut vederii iar spoilerul poartă semnătura unei mașini sport. Jantele de 18 inch, eleronul care parcă-i crescut natural din linia acoperișului, pragurile laterale vizbile sau deflectorul sunt componentele unei forme ce abundă de sportivitate.

Soluția liniei roșii trasate discret de jur împrejurul vehicului a fost o idee de un milion de dolari – cum ar spune americanii – pentru că impactul vizual este unul extrem de reușit. Jocul de culori a fost mânuit cu excelenta pensulei unui artist, iar vopsirea carcasei oglinzilor în roșu oferă un nou efect de wow.  Cu siguranță că Juke este unul dintre cele mai atractive crossovere din segment, iar Nismo preia această moștenire și o ridica la un nivel și mai înalt. 

Interior

Numele Nismo face diferența clar la acest capitol. Calitatea materialelor  este una superioară iar tenta sportivă este la ea acasă pe versiunea Nismo. Nissan a ținut să ne introducă într-un univers al performanței în primul rând prin scaunele cu susținere laterală excelentă. La un drum lung, cu multe viraje, vei observa îndată acest lucru. Linia sport continuă prin inserțiile de Alcantara prezente atât pe scaune cât și la nivelul volanului.

Volanul care este punctat de o dungă roșie, culoarea de casă a brandului Nismo. Cadranele continuă acest joc de culori iar pedalierul nu putea fi altfel decât de aluminiu. Nu lipsesc logo-urile Nismo și nici cusăturile încrucișate. Ați ghici! Tot în roșu sunt. Habitaclul abundă de detalii specifice mașinilor sport iar acest lucru a fost integrat perfect pe specificațiile unui interior „clasic” de Juke. Spunem asta pentru că în ceea ce privește calitățile habitaclului lui Juke, acestea nu dispar. Ergonomia și fantezia rămân deopotrivă la locul lor.  

Concluzie

 

Am zis de la început că Nismo este genul de mașină care rupe capete. Estetic este fantastic, bine legat, agresiv și avangardist. Calitatea se așterne asupra modelului când vorbim despre manevrabilitate și ținută de drum iar interiorul este burdușit de elemente sport. Este o mașină ideală pentru nonconformiști, pentru cei care îndrăznesc să viseze mai mult decât trebuie și mai ales cei care nu se tem să-și arate adevărata personalitate. Cu condiția ca aceasta să fie puternică. 

Modelul are un preț de achiziție în România de 29.040 euro cu TVA, chiar dacă un Juke de bază pleacă de la puțin peste 15.000 de euro. Plusurile de care vorbeam își spun cuvântul și când vine vorba despre preț, dar se știe bine că banii se uită și calitatea rămâne.[widgetkit id=19]

Share

Leave a Reply

nineteen + 15 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373