Special

Cateva reguli pentru a nu face „praf” masina

; ; ; ; ;

Cea mai frecventa forma prin care fanii de automobile isi arata pasiunea fata de masinilor lor este sa le ridice puterea. Mai multa putere, poate insemna in cercurile celor impatimiti dupa viteza o forma de prestanta sociala fara echivoc. Dar de cele mai multe ori, acest demers cade in derizoriu, forma si sanatatea masinii fiind grav atinse. 

Fanii auto aflati cu o clasa sociala mai sus, si anume cei care-si poarta masinile pe circuit, investesc in alte forme de tuning, cautand sa imbunatateasca manevrabilitatea, acceleratia sau franarea automobilului. De multe ori aceste modificari sunt facutemai mult sau mai putin „homemade”, specialistii adevarati in tuning fiind o floare rara in tot peisajul auto, nu doar in cel localnic. Daca aceste lucruri nu sunt cu adevarat daunatoare, exista cateva modalitati sa-ti strici masina crezand ca o faci mai buna.  Sa vedem care ar fi cele mai populare greseli.

Nu adauga greutate. Este o regula care se adreseaza fanilor muzicii, cei pentru care tuningul inseamna amplificare, subwoofere si tot felul de boxe care odata montate – de obicei in portbagaj – strica echilibrul masinii. Tot la acest capitol se poate inscrie si bagajul permanent din masina, caz la care se inscriu mesterii si sculele lor.

Nu uita de frane. De multe ori, un CIP tuning sau o turbina mai mare inseamna, pe langa putere suplimentara, o franare deficitara. Clientii ignora sistemul de franare, cautand doar mai multa putere iar atelierul de tuning nu este obligat de reglementarile legale sa impuna si o schimbare adecvata a franelor.

Kit-ul de caroserie grotesc. Un tuning de calitate este rar. Numeroase masini second-hand sunt impovarate de sorturile asa zis aerodinamice, eleroane alan-dala si guri de aerisire gigant care ar trebui sa joace rolul unei raciri mai eficiente a motorului. Daca aceste modificari de caroserie nu sunt facute de un tuner acceptat de producator, si de multe ori nu sunt, dincolo de grotescu lor vizual, fac mai mult rau decat bine. Deseori performanta masinii scade iar eficienta aerodinamica, atat cat exista ea pe modelul de serie, se duce naibii.

Nu umbla la dimensiunile rotilor. Spre exemplu, rotile supradimensionate reprezinta o moda care tine exclusiv de neintelegerea a tot ceea ce tine de estetica. Dincolo de asta, sunt daunatoare masinii pentru ca dimensiunile rotilor sunt gandite de producator sa fie optime pentru automobil. Daca sunt prea mici, este afectat sistemul de franare, daca sunt prea mari, scade performanta vehiculului iar de eficienta nici nu mai poate fi vorba.

Share

Leave a Reply

nine + eleven =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373