
Anul viitor, constructorul britanic va arunca pe piata un concurent pentru Mercedes C-Class si BMW Seria 3, care ar trebui sa impulsioneze vanzarile si sa intareasca imaginea de marca.
Cel mai mic model din gama Jaguar va avea de infruntat nu numai modelele germane, dar si o clientela educata.
Se pare ca Jaguar si-a facut foarte bine lectiile, potentialii clienti urmand sa beneficieze de noua platforma realizata din aluminiu si de o noua generatie de motoare cu patru cilindri.
Noua arhitectura iQ pusa la punct de Jaguar Land Rover permite construirea mai multor categorii de automobile, dupa cum ne spune designerul sef al companiei Ian Callum, urmand sa fie folosita pentru SUV-ul C-X17, dar si pentru inlocuitorul modelului XF.
Platforma este realizata din foi de aluminiu care sunt unite cu nituri si cu ajutorul unui adeziv folosit in industria aerospatiala. Utilizarea acestui sistem de prindere va permite in viitor inlocuirea aluminiului cu fibra de carbon.
Noua gama de propulsoare cu patru cilindri a fost proiectata pentru a oferi “greutate si frecari reduse, precum si emisii scazute de CO2 atat pentru versiunile diesel, cat si pentru cele pe benzina”. Acestea pot fi echipate cu una sau doua turbine, precum si cu combinatia turbo si compresor mecanic, puterea maxima ce va fi oferita fiind de 400 CP.