
Marea majoritate a modelelor destinate pietei din Europa si-au inceput cariera la salonul auto de la Geneva, singurul eveniment de aceasta anvergura de pe batranul continent care se desfasoara anual.
Editia de anul acesta nu va face exceptie, iar gretie “scaparilor” de tot felul si a constructorilor care nu au mai avut rabdare sa incepa salonul, stim deja aproape toate noutatile ce vor fi expuse in fiecare stand. Din pacate, fermecul salonului are de suferit, insa ne da posibilitatea sa va aratam in continuare cateva dintre cele mai importante modele care vor fi prezentate publicului incepand de maine la Geneva.
Lamborghini Huracan
Inlocuitorul lui Gallardo este gata de atac. Cu un design si mai indraznet sustinut de un motor V10 care furnizeaza 610 CP, noul supercar italian este decis sa-si devoreze concurenta.
Ferrari California T
Destinat in special pietei americane, noua generatie a GT-ului decapotabil primeste un motor turbo, o solutie tehnica folosita foarte rar pana acum de constructorul italian, ultimul model care a facut valva cu un astfel de propulsor fiind F40.
BMW Seria 2 Active Tourer
Premiera absoluta pentru BMW, noua Serie 2 aducand pentru prima oara tractiunea fata pe modelele constructorului german. Deghizat in model de familie, Seria 2 va deschide drumul pentru inca cel putin cinci modele noi ce vor folosi aceeasi platforma.
Audi TT
In stilul conservator caracteristic constructorului german, cea de-a treia generatie a sportivei TT ne propune o revenire la origini din punct de vedere estetic, insa ne promite o versiune S care va furniza 300 CP dintr-un motor turbo cu cunci cilindri.
McLaren 650S
Dupa lansarea pe piata a celui mai spectaculos supercar al momentului, McLaren a pregatit un model mai accesibil care combina intr-um mod interesant designul lui P1 cu cel de la 12C.
Renault Twingo
Maestrii ai automobilului de oras, francezii se reinventeaza anul acesta la capitolul mini, toti cei trei constructori avand noutati in acest sens. Renault iese insa in evidenta cu a treia generatie Twingo ce foloseste o solutie tehnica ce parea ca nu mai are nici un viitor si anume motor si tractiune spate.
Citroen C1, Peugeot 108 si Toyota Aygo
Grupul PSA pastreaza colaborarea cu Toyota pentru realizarea generatiei urmatoare de citadine, ce se va construi in Republica Ceha. Diferenta dintre cele trei modele este mult mai accentuata fata de prima generatie, insa sub caroserie se ascunde aceeasi platforma care va fi echipata doar cu un motor in trei cilindri pe benzina.
Jeep Renegade
Constructorul american a construit un SUV compact care va inlocui atat modelul Patriot cat si Compass si va fi construit pe aceeasi platforma cu primul crossover Fiat ce va fi lansat probabil in toamna sub numele 500x.
Honda Civic Type R
Cea mai performanta versiune a compactei japoneze va veni la Geneva sub forma de concept deocamndata, insa cei 280 CP promisi si caroseria mult mai agresiva vor face ca asteptarea versiunii de serie sa merite din plin.
Volvo Concept Estate
Al treilea concept cu care Volvo ne prezinta noua imagine de marca este inspirat din modelul 1800ES din 1972 si imbina elementele retro din design cu tehnologia de ultima ora oferita de noua platforma SPA (Scalable Platform Architecture).
Volkswagen T-ROC Concept
Constructorul german a prezentat deocamdata doar schitele unui concept de crossover compact ce ne va arata noua directie in care se va indrepta designul viitoarelor SUV-uri si este posibil sa testeze publicul pentru o eventuala versiune cu trei usi.
{gallery}Premiere Geneva 2014{/gallery}